Víkend – Nem Gryllus Dorkának való vidék
Erőszak, gyilkosság, szex és embervadászat a fő témái a Víkend című magyar thrillernek, amelynek nincs szinte egyetlen pozitív főszereplője sem.
Gryllus Dorka például egy nyomulós, agresszív, ügyvédnőt – egy igazi ribancot – alakít, aki megzsarolja egyik ügyfele ellenfelét, de az ügyvéd férje vagy a gátlástalan építkezési vállalkozó ügyfele sem sokkal jobbak. Ez a három karakter utazik el Erdélybe egy kis vadászatra, azonban – ahogy az várható is – rövidesen nem csak az őzek vére fog folyni. Egyéb testnedvekről már nem is beszélve...
A film noir műfajára mostanában elég mostoha idők járnak. Nemzetközi téren talán igazán a Coen testvérek alkottak aradandót az olyan mesterművekkel, mint például a Nem vénnek való vidék. Jelentősebb magyar film noir pedig a kultikus Dögkeselyű óta nem készült.
Mátyássy Áron filmje is csak részben film noir, és abban sem vagyok biztos, hogy a film noirelemek-teljesen tudatosan kerültek bele. Amint már a leadben is említettem a sztori érdekessége, hogy mindegyik karakter negatív figura, aki egymást próbálja hol szívatni (méghozzá Gryluss Dorka személyében a szó kevésbé elvont értelmében is...), hol ténylegesen megölni, vagy legalább halálosan megfenyegetni.
A kiégett milliomos ügyvéd házaspár, Márta (Gryllus Dorka), és férje, László (Lengyel Tamás), illetve dúsgazdag ügyfelük, István háromszöge aránylag érdekesen indul, ahogy az alapkoncepció sem rossz: Erdélybe, a Kárpátok sziklái közé utaznak, hogy egy kis orvvadászattal múlassák az időt, ám a dolgok rosszul alakulnak, és Márta (Gryllus Dorka) véletlenül lelő egy embert. A sztorit továbbá az is bonyolítja, hogy Márta korábban megzsarolta ügyfelének üzleti ellenfelét, és természetesen ez is drámai eseményekhez vezet majd...
Nem akarok többet elárulni a sztoriból, lényeg, hogy aránylag tisztességesen megírt forgatókönyvvel van dolgunk, bár túl sok meglepetésben nem lesz részünk a film során.
Az írás folytatását
ITTolvashatja.