Művelődési plázák?
Megjelent Pekker Bernadett A pláza a XXI. század művelődési központja? című könyve a Magyar Pedagógiai Társaság gondozásában. A szerző angol-, illetve játék- és szabadidő-szervező tanár. Eredetileg szakdolgozattémaként vetődött fel benne az ötlet: megvizsgálná, összehozható-e a pláza mint modern helyszín az oktatással.
– Nem is a plázák mint lehetséges pedagógiai színterek érdekeltek elsősorban. Ez csak az egyik apropója volt a kutatásnak. Elsősorban az ezzel kapcsolatos előítéletesség eloszlatására törekedtem – mondta a 168 Órának Pekker Bernadett.
Tulajdonképpen kérdésfelvetésnek szánta a kutatást, hogy kiderüljön, érdemes-e egyáltalán mélyebben foglalkozni a témával. Két hónapon át járta a plázákat, beszélgetett dolgozókkal, látogatókkal, illetve megfigyelte a „plázázási szokásokat”.
– Nem az volt a célom, hogy rehabilitáljuk a plázákat, hanem hogy lépjünk túl a zsigeri elutasításon, járjuk körbe a témát. Vagyis: merjünk új utakat keresni és kihozni a legtöbbet a környezetünkből – tette hozzá Pekker Bernadett.