Elképesztően lepusztult informatikai rendszerek az iskolákban

2015. március 2., 10:22

13 percig tart az iskolai eszközökkel, hogy a gép bekapcsolásától egy e-mailben elküldött dokumentumot kinyomtassanak, így egyre több tanár inkább saját pénzéből vesz egy nyomtatót és otthonról viszi be az órájára a kiadandó anyagokat –

részletezia kétségbeesett tanár a helyzetet. ( A 168 Óra online több egyetemi tanártól is azt az információt kapta, hogy az előadásokon, szemináriumokon kiadott anyagokért a hallgatóktól kénytelenek oldalanként pénzt beszedni.)

Az MTVA-nak nyílt levelet író csalódott tanár arról is panaszkodik: bár a fenntartó KLIK felé folyamatosan jelzik az informatikai eszközökkel kapcsolatos problémákat, rendszeresen azt a választ kapják,hogy nincs több pénz. A tanár ugyanakkor sérelmezi,hogy egyes más kiadásokra, például az iskolaépület, a tanári bekamerázására mégis van keret.

„Egy 45 perces órából 15 azzal telik, hogy megpróbálunk belépni a virtuális osztályterembe, ahol a feladatot kulturált, biztonságos környezetben, egy wikihez, kommunikációs felülethez 21. századi módon kapcsolódva tudnánk projektszemléletben együtt tanulni, az túl sok. ”

A wifi -rendszerrel is problémák vannak, a gépek sem elég jók videók lejátszásához például, „az interneten csak szöveges oldalakkal birkóznak meg biztonságosan és különben is, jó eséllyel 16 gépből 4-5 egyáltalán nem működik éppen.”

A tanár panaszai között szerepel, hogy nagyon nehéz a fenntartóval kommunikálni, kideríteni,hogy eyges problémákért ki a felelős, ezért egészen abszurd helyzetek is kialakulnak:

„És a legérdekesebb az, hogy mégis van ezért némi újítás, fejlesztés az iskolában. Sikerült egy interaktív táblákat forgalmazó céggel megegyezni, hogy tesztelésért, több 100 óra munkáért cserébe adott 2 táblát is! Ráadásul projektorokkal. És ez még mind semmi, hiszen egy újabb terembe kerülhetett projektor és vászon – a szülők összedobták rá a pénzt. Kár, hogy a monitor kábelre már pont nem jutott és nem lehet kideríteni, hogy ki lehetne, aki kifizeti.”