Százmilliárd dollár internetes reklámra

Egy friss tanulmány szerint a világ netes reklámköltése három éven belül meghaladhatja a 106 milliárd dollárt. 2008-ban 65 milliárd dollár lesz a világ internetes reklámköltése, ami a teljes reklámtorta majd 10 százalékát jelenti. A tanulmány szerint éves szinten 15-20 százalékos növekedés várható az elkövetkező években, és 2011-re a netes szelet 13,6 százalékra nő.

2008. július 7., 16:47

Egy friss tanulmány szerint a világ netes reklámköltése három éven belül meghaladhatja a 106 milliárd dollárt. 2008-ban 65 milliárd dollár lesz a világ internetes reklámköltése, ami a teljes reklámtorta majd 10 százalékát jelenti. A tanulmány szerint éves szinten 15-20 százalékos növekedés várható az elkövetkező években, és 2011-re a netes szelet 13,6 százalékra nő.

, ami 106,6 milliárd dolláros költésnek felel meg. Három év múlva az internet lekörözi a direkt marketing költést és a tévé, valamint a nyomtatott sajtó után a harmadik legnagyobb szeletet birtokolja majd a reklámtortából. A gyors növekedést indokolja az is, hogy míg jelenleg az egy főre jutó teljes reklámköltés a világon 105 dollár/fő, addig az egy aktív netezőre jutó internetes költés kevesebb, mint 50 dollár.

A becslés szerint a kulcsszó alapú reklám marad a domináns hirdetési forma az elkövetkező években, amely világszerte az online költés harmadát teszi ki. Ezt a banner típusú megjelenések követik, melyek a globális netes költés 20 százalékát söprik be 2011-re. A harmadik legjelentősebb online hirdetési formát az online apróhirdetések jelentik, ezek 2011-ben 19 százalékos részesedésre számíthatnak majd. Szakértők szerint a hirdetők felismerik, hogy az online reklámozás bármely megfelelő hirdetési stratégiába beilleszthető, ami tovább ösztönzi a növekedést az elkövetkező néhány évben.

Ami a regionális megoszlást illeti, a teljes és a netes reklámköltés szempontjából is az Egyesült Államok marad a vezető hatalom, utána Európa, majd Ázsia következik. Arányaiban Nyugat-Európában nyer a legnagyobbat az online szegmens, amely 2011-re 18,2 százalékkal részesedik a teljes reklámtortából. Japánban ez az arány 16,3, míg az Egyesült Államokban 14,6 százalék lesz. A fejlődés Magyarországon is ugrásszerű, az utóbbi két évben másfélszeresére nőtt az internetes reklámköltés, és a tempó várhatóan nem csökken.