Teljesen megújul a szentendrei HÉV-állomás
Bemutatták, milyen újításokkal szolgál majd a végállomás.
Bemutatta a HÉV-végállomás koncepcionális terveit Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója szerdán Szentendrén.
Az MTI szerint a sajtótájékoztatón Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, fideszes országgyűlési képviselő felidézte, hogy a fejlesztés első, júniusi bemutatásakor továbbította az itt élők kérését a BFK vezérigazgatójának, hogy
a HÉV-végállomás és a Volánbusz-pályaudvar integrált fejlesztésekor a közvetlen környezet fejlesztési lehetőségeit is vegyék figyelembe a tervezéskor.
Vitályos Eszter hangsúlyozta, a HÉV-végállomásnál leégett, a lakók számára kulcsfontosságú élelmiszeráruház mihamarabbi pótlása elengedhetetlen és ebben minden segítséget megadnak a városnak.
Az államtitkár elmondta, hogy az Átölel a Pilis-Dunakanyar elnevezésű kezdeményezés felmérése egyértelműen megmutatta, hogy a lakók a térség közlekedésfejlesztését tartják legfontosabb kérdésnek. Emlékeztetett: a közlekedés javítását segítik a kormány intézkedései is, így
- a 10-es és a 11-es főút rekonstrukciója,
- a Budapest-Esztergom vasútvonalon munkába álló emeletes motorvonatok,
- az elkerülő utak ésszerű kialakítása és használata,
- valamint az M0-s hiányzó szakaszainak megépítése egyaránt javítani fognak a közlekedés körülményein.
Vitézy Dávid azt mondta, hogy az elkészült terveket még véleményezheti a lakosság, az engedélyes tervek tavasszal készülnek el, a munkák 2023-ban indulnak. A főigazgató megjegyezte, hogy a BFK – bár nem feladata – koncepciótervezést kért a végállomás környékére is.
Vitézy Dávid elmondta, a tervek között szerepel,
- hogy egyesített utasforgalmi teret hozzanak létre a HÉV és Volánbusz utasai számára: minimum 300 férőhelyes P+R parkolót és szintén legalább 300 férőhelyes kerékpártárolót,
- olyan kiskereskedelmi, vendéglátó-egységeket, amelyek az állomáshoz kapcsolódóan ki tudják szolgálni a mindennapi igényeket
- rövid idejű, úgynevezett K+R (Kiss+Ride) parkolási lehetőséget,
- taxiállomást,
- mindezt a köztér zöld és gyalogosbarát fejlesztésével.
Továbbá a MÁV-HÉV területén új kocsiszínre van szükség van, de tervbe vették a busz- és HÉV-állomás környezetének teljes megújítását is – tette hozzá. Vitézy Dávid kiemelte, hogy összefüggő, átlátható, jó minőségű új közteret kívánnak létrehozni, amely behálózza a környéket, a gyalogoshálózat minden irányba bekapcsolja a térséget.
„Az új végállomás közlekedési csomópontként működik, ugyanakkor a város második központja lehet”
– fogalmazott, hozzátéve, hogy bővíteni akarják a zöldfelületek arányát.
(Kiemelt kép: A szentendrei állomás terve. Fotó: Vitézy Dávid hivatalos Facebook-oldala)