Nem gondolták, hogy több áram kell a tram-trainnek, mint amennyi van, ezért csúszik az átadás
Valószínű, hogy idén sem lesz tram-train.
Illetékesek nemrég vizsgálták meg, hogy a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő bírni fogja-e a vasútvillamos plusz terhelését. A próbafutások egyértelművé tették, hogy a jelenleg is futó PESA szerelvények lényegesebben kevesebb áramot fogyasztanak, mint a tram-train, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség.
A közgyűlés pénteken tárgyal arról az előterjesztésről, amiben az áll, hogy a szegedi villamoshálózat meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintettek a vasútvillamos beruházás illetékesei, így nem vizsgálták a szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét – írja a hodpress.hu.
A történtek miatt a MÁV 70 millió forint összegű vissza nem térítendő támogatást ajánlott fel a szegedi tömegközlekedési cégnek, az SZTK-nak, hogy szeptember 15. és december 31. között növelje az áramhálózat terhelhetőségét.
(Kiemelt képünk: Szentes, 2021. január 20. Az első tram-train szerelvény a jármű bemutatása sajtótájékoztatója Szentesen, a MÁV telephelyén 2021. január 20-án. Fotó: MTI/Ujvári Sándor)