Mindenki intézze el ügyeit az igazgatási szünet előtt!
A kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon érdemes még december 22-e előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt – korlátozott nyitvatartással – csak 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja majd az ügyfeleket.
A Miniszterelnökség közleményben hívta fel a lakosság figyelmét, hogy a rendkívüli nyitvatartásról az illetékes kormányhivatal honlapján érdemes tájékozódni ügyintézés előtt.
A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban lesz lehetőség 9 és 14 óra között személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel, lakcímigazolással, ügyfélkapu-regisztrációval, Nemzeti Egységes Kártya (NEK)-regisztrációval, Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylésével, TAJ-kártya másolat kiadásával, illetve rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadásával kapcsolatos ügyintézésre.
A Központi Okmányirodában szintén 9 és 14 óra között lehet majd személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyet, valamint ügyfélkapu- és NEK-regisztrációt intézni, valamint sürgősségi és azonnali – három, illetve egy napon belüli – útleveleket átvenni.
Az online beérkezett kérelmek (például vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.
A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog az ügyfélfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak – tájékoztatott a Miniszterelnökség.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Kormányablak Facebook csoport)