Alaposan kitömték állami pénzzel Habony lapjait

A Magyar Villamos Művek 110 millió forintnál is többet költött a Habony Árpád érdekeltségében lévő sajtótermékeknél. Azt állítják, nem véletlenül: így tudják biztosítani az országos elérést. A 888.hu és a Lokál.hu olvasószámáról nincs hiteles adat, mégis utóbbinál csaknem hatszor annyit költött az MVM, mint például az auditált, nagy elérésű Indexnél.

2016. február 2., 10:26

Több mint 110 millió forintot költött hirdetésekre a Modern Media Group (MMG) érdekeltségébe tartozó lapoknál a Magyar Villamos Művek Zrt. A nukleáris energiát népszerűsítő kampányra összesen 380 millió forintot költött az állami vállalat.

A Digitális Közönségmérési Tanács toplistáján az Index csaknem félmilliós napi látogatottságával a harmadik helyen áll, a 888.hu és a Lokál.hu nem szerepel a listán. Ennek ellenére az Indexen 6 millió forintért, a 888.hu-n 34 millió forintért hirdetett az MVM, a Lokál.hu pedig 30 millió forintot kapott.

Az

RTL Klub Híradójaáltal megkérdezett médiakutató szerint a a 888.hu és a Lokál.hu látogatottságáról semmilyen hivatalos adat nem érhető el. Urbán Ágnes elmondta: hatékony médiakampányokat olyan médiumokban szoktak bonyolítani, melyeknek nagy a közönségelérése, és ez auditált mérési adatokkal bizonyítható. Az MVM a szakértő szerint olyan médiumoknál hirdetett, amelyeknek kifejezetten alacsony az elérése, és nem állnak rendelkezésre auditált adatok.

A Híradó kereste a Magyar Villamos Művek Zrt.-t, hogy megtudja, a kampányuk üzenete hány olvasóhoz jutott el a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó két híroldalon keresztül. Csak annyit közöltek, hogy a Lokál című, ingyenes nyomtatott lap több mint 500 ezer háztartáshoz jut el.