Akkora a baj a magyar oktatásban, hogy most már az Orbán-kormány is ugyanazt javasolja, mint az ellenzék
Nemrég a Matolcsy György-féle Magyar Nemzeti bank és a Varga Mihály pénzügyminiszter vezette Nemzeti Versenyképességi Tanács (NVT) is kiadott egy jelentést a magyarországi oktatás helyzetéről. Egyikük sem festett túl hízelgő képet, az MNB-é például megállapítja, hogy
- a most rá fordított összegnél sokkal többet kell költeni az oktatásra,
- az Orbán Viktor és Parragh László MKIK-elnök által favorizált munkaalapú társadalom helyett tudásalapút kell létrehozni,
- több szabadságot kell adni a pedagógusoknak a módszertan megválasztásában és a tantervkészítésben.
Az NVT jelentésében az szerepel, hogy
- túlságosan töredezett az iskolaszerkezet, sokba kerül a fenntartása
- hiba a túlságosan bő tananyagon nyugvó, lexikális ismeretekre épülő oktatás, ami helyett a a képesség- és készségfejlesztést, valamint a gyakorlati életben használható tudás oktatását javasolják,
- erősítenék az idegennyelv-oktatást és a számítógépes ismeretek oktatását.
Hétfői cikkében a Népszava kommentárra kért fel több tanárt is, a konszenzus pedig az volt, hogy nagy baj lehet az oktatásban, ha már kormányzati szinten is javítani akarnak rajta, a két jelentés ugyanis úgy hangzik, mintha az ellenzék és a szakmai szervezetek kritikáját gyúrták volna egybe.