A Magyar Reklámszövetség aggasztónak tartja a törvényjavaslatot, ami összekapcsolná a pedofíliát és a homoszexualitást

Az MRSZ véleménye szerint a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való megjelenítését olyan mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni, mint ezt az új javaslat teszi.

2021. június 13., 13:29

Szerző:

Mi is írtunk róla, hogy a kormánypártok több új javaslattal egészítenék ki a parlament előtt lévő pedofilellenes törvénycsomagot, ennek részeként pedig többek között megtiltanák a műsorokban és reklámokban a homoszexualitás vagy a nemváltás ábrázolását a 18 év alattiak számára Magyarországon.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) véleménye szerint a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való megjelenítését ilyen mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni.

Az MRSZ ugyanakkor aggasztónak nevezi a szövegtervezetben a bűncselekménynek számító pedofília és az alapvető emberi jognak számító szexuális orientáció összekapcsolását is. „Mivel a nem heteroszexuális nemi identitású, törvényes módon élő emberek is azonos jogokkal rendelkeznek alkotmányos alapjogból fakadóan, mint bárki más, így ezen témák, személyek megjelenítésének ilyen módú korlátozása a reklámokban, a szexuális kisebbségek kirekesztése a tömegmédia műsoraiból azt a felelősségteljes és sokszínű emberábrázolást akadályozza, amely lehetővé teszi a tolerancia és elfogadás értékei mentén a világ és a benne élő emberek változatosságának bemutatását és a pozitív kulturális változásokhoz hozzájárulva a negatív sztereotípiák megszüntetését” – írta az MRSZ a közleményében.

Azt közölték: több évtizedes reklámszakmai önszabályozó tevékenységében mindig is kiemelt fókuszt kapott a gyermekkorúak és fiatalkorúak védelme és a szexualitás öncélú megjelenítése elleni fellépés. A Magyar Reklámetikai Kódex külön cikkelyekben rögzíti ezeket a rendelkezéseket és az MRSZ elítél minden olyan reklám tartalmat, amely nem felel meg a hatályos törvényi előírások és a kódex vonatkozó passzusainak. De elfogadhatónak tartja a sokszínű emberábrázolás részeként az olyan, a jelenleg hatályos törvényi előírásoknak és reklámetikai kódexnek szintén megfelelő, eltérő nemi identitású személyek megjelenítését a reklámokban, amelyek felelősségteljesen a tolerancia és elfogadás jegyében kerülnek bemutatásra.

(Kiemelt kép illusztráció: Unsplash)

Az előzetes adatok szerint márciusban 6413 gyermek született, és 10 524 ember halt meg; 2023 márciusához képest a születések száma 10, a halálozásoké 13, a házasságkötéseké 1,9 százalékkal csökkent – tájékoztatta a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken. Ez minden idők harmadik legalacsonyabb értéke, aminek meg is látszik az eredménye: egy városnyi lélekszámmal lett kevesebb Magyarország.