Magyar abszurd: 8.8 milliárdot követel a bank egy ügyféltől, aki nem is tartozik

Az ügyintézők sem tudják, mi lehet az oka, úgy vélik, technikai hiba okozza a tetemes tartozást a férfinak, aki a valóságban egy fillérrel sem tartozik senkinek.

2023. augusztus 22., 12:54

Szerző:

Váratlanul 8,8 milliárd forintos mínuszba került Fehér Tibor bankszámlája, pedig senkinek sem tartozik egy forinttal sem – számolt be a meghökkentő esetről a Blikk.

Fehér Tibor egy nap arra ébredt, ezt a horribilis pénzt a bank zárolta a számláján. Az eset abszurditását fokozza, hogy a férfi senkinek sem tartozik.

„Három hónappal ezelőtt nyitottam a számlát az UniCredit banknál. Nem volt rajta soha nagy forgalom, havonta 200 ezer forint érkezett rendszeresen egy cégtől, illetve két átutalás magánszemélyektől. Összesen 1,1 millió forint volt rajta, amikor két héttel ezelőtt egy átutalást akartam intézni, de valahogy nem sikerült” – meséli a kálváriáját a férfi.

Fehér Tibor felhívta a bankot, de mindössze annyit tudott kideríteni, hogy zárolták a számláját. Aznap négyszer, aztán a következő nap még egyszer telefonált mindenféle érdemi siker nélkül, így inkább személyesen ment be a fiókba. Ekkor meghűlt benne a vér: azt látta, hogy a számlája 8.887.777.260,63 forintos mínuszban van.

Azaz nyolcmilliárd-nyolcszáznyolcvanhétmillió-hétszázhetvenhétezer-kétszázhatvan forint és hatvanhárom „fillér” a tartozása.

„Személyesen is csak annyit tudtak mondani, hogy valószínűleg valamilyen technikai hiba történt” – mondja a Fehér Tibor, akinek az a szerencséje, hogy van egy másik számlája is egy másik banknál, amelyen még van némi pénze. „Leginkább a tehetetlenség érzése nehezíti meg a helyzetemet, de hosszabb távon a családom jóléte is veszélybe kerülhet a hiányzó összeg, a folytonos idegeskedés és a feszültség miatt” – nyilatkozta.

A lapnak az Unicredit Bank sajtóosztálya azt felelte a banktitokra hivatkozva, hogy csak az ügyfeleknek adhat ki információt.

„Amennyiben az ügyfelünk panaszt tett, úgy azt – a vonatkozó szabályoknak megfelelően – kivizsgáljuk, ügyfelünket pedig, az előírt határidőt betartva, értesítjük” – közölte a sajtóosztály.

A Blikk megkérdezte Tóth Leventét, a Bank360 szakértőjét is, aki szerint, ha az ügyfél által elmondottak megfelelnek a valóságnak, a banknak haladéktalanul fel kell oldania a zárolást, hiszen Tibornak semmi köze nincs a történtekhez.

„Valószínűleg valamilyen adatbeviteli, könyvelési hiba történhetett. Ilyen esetben indokolatlan, hogy miért van szükség a bank részéről bármilyen kivizsgálásra, főleg, ami ennyi ideig tart” – nyilatkozta a szakértő.

Tóth szerint az ügyfél akkor jár a legjobban, ha azonnal a bankfelügyelethez, vagyis a Nemzeti Bankhoz fordul, személyesen jelezve a problémát.

(KIemelt képünk illusztráció. Fotó: Tamisu via Pixabay)