Irodai munkák Budapesten: Előnyök, amik az adminisztratív munkával járnak

Bár sokan azt gondolják, hogy az irodai munkák csupán abból állnak, hogy egyik asztalról a másikra pakolgatjuk a hatalmas papírkupacokat, esetleg telefonálgatunk, valójában ez a munkakör ennél sokkal többől áll.

2023. augusztus 14., 01:00

Szerző:

Jelenleg az irodai munkák és az adminisztratív állások nagyon keresettek hazánkban, főleg, ha Budapestről van szó. Azok az emberek, akik ilyen területen szeretnének elhelyezkedni számos előrelépési lehetőségre számíthatnak a közeljövőben. 

Az irodai munkák még a pályakezdő fiataloknak is rengeteg kiugrási lehetőséget biztosíthatnak, sőt egy komolyabb asszisztensi pozíció eléréséhez egy ugródeszka is lehet számunkra.

De nézzük, milyen munkákra számíthatnak azok, akik kifejezetten irodai munkát keresnek.

Milyen munkafolyamatokat lát el egy irodai dolgozó?

Gyakran az álláshirdetésekbe az asszisztensi és az adminisztrátori munka egybe van mosva, éppen ezért érdemes alaposan utána járni annak, hogy az adott pozíció betöltéséhez pontosan miket vár el tőlünk leendő munkáltatónk, hiszen ezek alapján tudni fogjuk azt, hogy alkalmasak leszünk-e az adott munka elvégzéséhez. A felmérések szerint a fiatalok nagy része szívesen képzeli el a jövőjét egy irodába, ennek pedig oka akár a kecsegtető fizetés is lehet. Felmérésekből nem régiben kiderült, hogy Budapest területein pályakezdőként 300 000- 500 000 Forintot is kereshetünk ilyen munkával, ha azonban rendelkezünk már némi tapasztalattal, akkor ez akár 700 000- 900 000 ezer is lehet. Persze a bérezés nagyon sok mindentől függ, ezért nem is érdemes általánosítani.

A linken találhat budapesti adminisztratív állásokat

Az irodai munkakörben számos területen el tudunk helyezkedni, itt gondolhatunk akár a biztosítási ügyintézőre, a személyi asszisztensre, a titkárnőre, az adminisztratív koordinátorra, vagy éppen az ügyfélszolgálati pozíciókra.

Milyen végzettség szükséges egy irodai állás megszerzéséhez?

Ha egy álláshirdetésre jelentkezni szeretnénk, mindig előnyös, ha az adott munkakörbe már van némi tapasztalatunk, ennek ellenére ez a legtöbb esetben nem elvárás. Sokkal többet számít az, hogy mennyire vagyunk talpraesettek, rugalmasak, illetve, hogy a ránk szabott feladatokat el tudjuk-e végezni.

Az irodai munkák, illetve az adminisztratív állások során a feladataink közé tartozhat a szerződések kezelése, az ügyfelekkel, partnerekkel való kapcsolattartás, a beérkező postai és digitális dokumentumok előkészítése, nyomtatás, borítékolás, illetve a különböző kimutatások készítése is. Ezekhez pedig nincs mindig szükség szakmai gyakorlatra, de elvárás lehet a számítógépes alapismeret, a jó kommunikációs készség, az önálló munkavégzés is. Az ilyen állások megpályázására a legtöbb esetben szükségünk lesz legalább egy középfokú iskolai végzettségre (minimum érettségi), bizonyos esetekben pedig a nyelvtudás is elvárás lehet.

Egy jól megírt önéletrajz azonban elengedhetetlen ahhoz, hogy megkapjuk álmaink munkáját, azonban egy népszerű állás betöltéséhez a HR alkalmazottak kezébe akár több száz önéletrajz is megfordulhat, ezért törekedjünk arra, hogy önéletrajzunk kitűnjön a tömegből, de fontos, hogy csak valós információkat tüntessünk fel benne.

(Kiemelt kép forrása: Pixabay)

(x)