A pilóta nélküli szupergép egy óra alatt ér Londonból New Yorkba

2013. november 7., 10:12

Új hiperszonikus kémrepülőgépet fejleszt a Lockheed Martin, a pilóta nélküli SR–72-es a hangsebesség hatszorosát, azaz 5600 km/órát is el fogja tudni érni repülési magasságban. A gép 2030-ra fog elkészülni.

A Yahoo szerint a repülőgép elődjét, az SR–71-est 1998-ban vonták ki a forgalomból, a hatvanas évek óta ez adta az amerikai felderítőgépek derékhadát. A gép becenve Blackbird volt, 24 kilométeres magasságban háromszoros hangsebességgel repült – írja az MTI.

Az új gép pilóta nélküli, a Blackbirdnél kétszer gyorsabban fog tudni repülni. „A hiperszonikus az új lopakodó″ – mondta Brad Leland, a Lockheed Martin hiperszonikus programjának igazgatója. „Az ellenség sem elbújni nem tud, sem mozgatni nincs ideje semmit. A gép mindent megtalál, ez teljesen átrendezi az erőviszonyokat.″ A felderítő gépek nagy előnye a kémműholdakkal szemben, hogy gyorsan állíthatók új célpontra.

Az SR–72-t a Skunk Works, vagyis a Lockheed kaliforniai kutatóprogramja fejleszti, az ő nevükhöz fűződik az SR–71-es és az U–2-es felderítő repülőgépek fejlesztése is (az utóbbi gép a U2 zenekar névadója is).

Az SR–72-t hagyományos gázturbinás sugárhajtómű gyorsítja majd fel háromszoros hangsebességre, majd torlósugaras hajtómű (ramjet) gyorsítja tovább, amíg el nem éri a hangsebesség hatszorosát.

A hangsebesség hatszorosával repülve a gép kevesebb mint egy óra alatt tenné meg az utat New York és London között.

Tényleg meghosszabbítható az élet a biohacking segítségével, vagy ez csak egy hangzatos áltudomány? Mikor özönlik el Magyarország utcáit a kiborgok és a transzhumánok? Már elérhetők az MVM Future Talks tudományos sorozat nagyköveteinek dokumentumfilmjei, amelyekben olyan neves tech innovátorok szólalnak meg  az „örök élet” lehetőségeiről, mint Giulia Enders, Teemu Arina, Ulbert István vagy  Joe Cohen.