40 millióval nőtt a facebookozók tábora
A Facebook közzétette szokásos negyedéves pénzügyi jelentését, és ezzel megint megismétlődött a már unalomig ismert forgatókönyv: elemzők és szakértők a közösségi oldal haldoklását vetítik előre, aztán jönnek a számok, és látványosan rácáfolnak a vészmadarakra – írja az Index.
Idén év elején minden eddiginél hangosabbak voltak a negatív hangok a Facebook jövőjével kapcsolatban, az egész világsajtót bejárta az a tanulmány, ami azt mutatta, hogy Amerikában a fiatalok valósággal menekülnek az oldalról. Régóta benne van a levegőben, hogy a Facebook növekedése megáll, mert már mindenki fenn van rajta, és nincs honnan új felhasználókat szerezni. A jelentés viszont azt mutatja, ez a pont még mindig nem jött el. A bejelentés hatására a zárás utáni kereskedésben tíz százalékot nőtt a Facebook-részvények árfolyama.
A 2013-as év utolsó negyedévét összefoglaló adatok szerint az oldal aktív felhasználóinak száma elérte az 1 milliárd 228 milliót, vagyis három hónap alatt majdnem 40 millióval nőtt a facebookozók tábora. Az összes nagy földrajzi régióban tart még a növekedés, igaz, Észak-Amerikában és Európában már nagyon alacsony (199-ről 201 millióra, illetve 276-ról 282 millióra sikerült növekedni).
A negyedéves bevétel 2,585 milliárd dollár volt, ennek a szokásoknak megfelelően nagy részét (2,3 milliárdot) tette ki a reklámbevétel, a fennmaradó 241 milliót a fizetős facebookos alkalmazások tranzakcióiból leeső jutalékok adták össze. A nyereség 523 millió volt. Mivel karácsonyi negyedévről van szó, ami hagyományosan kiemelkedő időszak a hirdetések szempontjából, talán nem teljesen fair az előző, őszi negyedévhez hasonlítani a bevételt, mindenesetre az kerek 2 milliárd volt. A 2012-es karácsonyi pedig még csak 1,6 milliárd. A karácsonyi szezonnal megvan a teljes 2013-as éves bevétel is, ami 7,87 milliárd dollár, ez bő másfélszerese a 2012-esnek.