Nyár végi műsor az Esterházy- kastélyban

Augusztus utolsó hetében a nyári fesztiválok többsége már bezárt. Az Esterházy Magánalapítvány ezekre a napokra is kínál programot: pódiumbeszélgetéssel egybekötött szólóestet Alfred Brendellel, a zongorázás nagymesterével és a Freiburgi Barokk Zenekar előadását.

2011. augusztus 12., 06:42

Augusztus utolsó hetében a nyári fesztiválok többsége már bezárt. Az Esterházy Magánalapítvány ezekre a napokra is kínál programot: pódiumbeszélgetéssel egybekötött szólóestet Alfred Brendellel, a zongorázás nagymesterével és a Freiburgi Barokk Zenekar előadását.

A napokban nyolcvanadik életévét betöltő Alfred Brendel – a zongorázás nagymestere, filozófus, festő, költő, gondolkodó a kismartoni Esterházy-kastély vendége augusztus végén. 26-i estjén Bach, Haydn és Liszt művei csendülnek fel. A művész egy fiatal amerikai zongoristát is meghívott: az 1992-ben, Kalifornia államban született Kit Armstrong is játszik a koncerten. Brendel csalhatatlan ízlésű muzsikusként és szókimondó kritikusként ismert, így az általa támogatásra méltónak ítélt fiatalember minden bizonnyal megérdemli a figyelmet.

Brendel az egész hétvégét a kismartoni Esterházy-kastélyban. A Haydn-teremben augusztus 28-án tartandó

előadásonRené Jacobs, belga karmester és kontratenor. A téma: Haydn. Ugyanaznap délután Brendel „Az érzelmi túlfűtöttségtől az aszkézisig” címmel Liszt Ferencről tart előadást, természetesen zenei betétekkel. Liszt számára fontos zenei nagyság: még alig töltötte be a harminc évet, amikor kiállt Liszt Ferenc életműve mellett, mert úgy vélte, a komponistát igazságtalanul tartják felületesnek.

Augusztus 27-én és 28-án este Haydn operára invitálják a közönséget a Kastélyba.

A drámai és komikus elemeket ötvöző Orlando Paladino az Orlando Furioso című, egészen a XIX. századig a Grimm-mesékhez hasonló
népszerűségnek örvendő bestseller egyik történetén alapul.Ludovico Ariosto reneszánsz költő vígjátéka a fantasy regények elődjének tekinthető, amelyből költők, színpadi szerzők és filmesek merítenek mindmáig inspirációt.

E mű alapján írta meg Haydn sokak szerint legjobb operáját. René Jacobs és az általa dirigált Freiburgi Barokk Zenekar egyedülálló módon képes közvetíteni a mű különféle hangulatait, feszült és drámai vonulatait, nyugodt, exponált és intim pillanatait.