Jön a mini – VW

A Volkswagen eladásai (mint a többi német gyártóé is) virágoznak, ám a cég előrelátó és halad a korral. Jön az „up!”, az új kisautó. Kisebb és olcsóbb a Pólónál is – sok műszaki újdonsággal.

2011. augusztus 21., 17:35

Tanulságos, hogy a világ egyik legnagyobb autógyára minden korábbi típusánál kisebb, egyúttal alacsonyabb fogyasztású autót dob piacra. Elsőnek éppen Németországban, decemberben. Ám a VW máris beharangozta, mire készül s az újdonság kétség kívül érdekes. A kisautó 3.5 m hosszú és jó másfél m széles, ám méreteihez képest hosszú, 2.4 m-es tengelytávolsága a tér jó kihasználását teszi lehetővé. Marad hely 250 l-es csomagtérre, míg lehajtott hátsó ülésekkel csaknem ezer l-es rakodóhelyet kapunk.

Örvendetesnek ígérkezik az egyliteres, háromhengeres benzinmotorok új nemzedéke, amelyekkel az up! -ot szerelik. A VW már ismert, különösen takarékos „blue motion” sorozatának új, 60, illetve 70 lóerős motorjairól van szó, amelyek start-stop automatikával is rendelhetők és fogyasztásuk 4.2 – 4.3 liter. Lesz földgázüzemű, 2013- tól pedig elektromos hajtómű is.

Miközben a takarékoskodás áll előtérben (a VW előnyös finanszírozást is ígér a német vevőknek) a másik vonzerőnek a műszaki újdonságokat szánják. Kapható lesz a kocsihoz lézeres „ city-vészfék”, amely alacsony sebességnél gátolja az ütközést, vagy legalább csökkenti annak erejét. Nyilván a többnyire fiatal vásárlókat célozzák meg a vidám, színes belső kialakítással, nemkülönben a- hordozható - „infotainment” berendezéssel, amely egyszerre gondoskodik a navigációról, a mobil-összeköttetésről, valamint arról, hogy érintő-képernyőjéről vezérelhessük a szórakoztató eszközöket és követhessük a jármű adatait – többek között a parkolást segítő rendszert.

Az up! árát eddig nem árulták el – de nyilvánvaló, hogy az alacsonyabb lesz az eddigi legkisebb,a Póló áránál.