A nyaktörő magyar kátyúkon élcelődik a Financial Times
Ha azt hiszed, hogy rettenetesek a New York-i kátyúk, akkor még nem jártál Magyarországon! – írja a Financial Times.
A lap megjegyezi: mostanság csak jó hírek érkeznek Magyarországról: az infláció rekord szintre zuhant, az építőipar több hónap után felállt a padlóról és 10 %-kal bővült, még a gazdasági növekedés is beindult, igaz, csak negyedéves összehasonlításban, mert év/év alapon még mindig visszaesést mutat, de ne hagyjuk, hogy ez a tény elrontsa a kormány kellemes érzetét!
Ám azért nem minden tökéletes magyarhonban, vegyük pl. az autósokat. A tisztességes sztrádahálózat kiépítését még a gonosz kommunisták kezdték, akik oly módon lehetővé tették a pesti lumpenproletariátus számára, hogy az a hét végeken könnyen eljusson a balatoni vityillókba, majd onnan haza. Mostanra már ott tartunk, hogy akik megengedhetik maguknak a kocsit, a benzint és a pályadíjat, azok keresztbe kasul 130-cal száguldozhatják be az országot.
A gond ott kezdődik, amikor lejönnek az autópályáról, mert az állam a pénzt a nagy népszerűséget hozó sztrádákba fektette, az alacsonyabb rendű utakkal nem törődött. Olyannyira, hogy a Generali 200 önkéntes kátyúvadászt szerződtetett, akik jelentik a Facebookon, hol vannak nagy lyukak az aszfalton, ideértve Budapestet is. A biztosító az idén idáig 350 ügyfélnek 80 millió forintot fizetett ki a rossz útminőség okozta károkért, tavaly ez az összeg 200 millió volt.
A bajokért a vezető magyar politikusok, de a Generali és a kátyúvadászok is a rossz időt okolják, mármint hogy 30 %-kal nőtt az úthibák száma.
A cikk fotóval támasztja alá, milyen is egy termetes lyuk pl. a fővárosi Dessewffy utcában. A biztosító társaság összefoglaló jelentése úgy becsüli, hogy a kátyúkat 95 ezer tonna aszfalt árán lehetne kijavítani, ami 700 millióval több, mint tavaly.
Az FT egyébként egy magyar fotótrükk segítségével bemutatja, milyen is lenne Budapesten a híres londoni Abbey Road, rajta a zebrán átkelő Beatles-tagokkal: Hát, milyen lenne: nyaktörő!