Szabad vasárnap: róluk megfeledkezett a KDNP
Valóban legyen pihenőnap a vasárnap, a családi együttlét ideje – ezzel az indokkal nyújtott be törvényjavaslatot a KDNP a boltok vasárnapi zárva tartásáról. Az ötlet nem csak azért tűnik álszentnek, mert a 400 négyzetméter alatti üzletekre – CBA-Coop-Reál – nem vonatkozna, hanem azért is, mert a munkavégzés sok területen vasárnap sem szünetel, például önkormányzati nagyberuházások esetében sem.
„Miért csak a kereskedők szabad vasárnapjáért aggódik a KDNP, miért nem törődnek a dohányboltban, benzinkúton, gyógyszertárakban, éttermekben dolgozókkal, valamint azokkal, akiknek nincs szabad vasárnapjuk: orvosok, buszsofőrök, vonatvezetők, kalauzok, folyamatos munkarendben dolgozók?” – így kommentálták olvasóink azt a KDNP-s javaslatot, melynek célja a párt szerint elősegíteni, hogy „a vasárnap valóban pihenőnap legyen az ország döntő része számára, amikor a családi együttlétre nyitva álló rövid időt nem kurtítja meg a vásárlással és a bolti értékesítéssel eltöltött idő”. Ennek érdekében a javaslat a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvényt úgy módosítaná, hogy a 400 négyzetméternél nagyobb eladótérrel rendelkező üzletek főszabályként hétfőtől szombatig 6 órától 22 óráig tarthatnak nyitva, vasárnap és munkaszüneti napokon pedig zárva tartanak.
Egyik olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy önkormányzati beruházások sem szünetelnek vasárnap, családi együttlét ide vagy oda: az 1-es villamos vonalát építők is folyamatosan dolgoztak az Etele út-Fehérvári útnál, szombaton és vasárnap is. „Nekik is van családjuk, és járna nekik is a pihenőnap! De velük nem törődik senki, még az álságos kdnp-sek se! Pedig például nemcsak az építőmunkásoknak járna a hétvégi pihenés, feltöltődés, hanem azoknak az embereknek is, akik azon a környéken laknak és az egész heti munka után szeretnének pihenni” – írta olvasónk.
A Budapesti Közlekedési Központ sajtóirodája megkeresésünkre azt közölte: a kérdéses helyen és időben volt munkavégzés. „A munkák során például kiegészítő aszfaltozást, a peronberendezések és a világítás szerelését, valamint szegélyigazítást végeztünk.”
A Fővárosi Önkormányzat és közlekedésszervezője, a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása szerdára készült el, közel 1 év és két hónap alatt.