Gyorsan meggondolta magát a kormány: mégsem bővítik az M7-est és az M1-est

Kilenc nappal kihirdetése után egy határozattal már vissza is vonták a két sztráda 2x3 sávosra bővítésének tervét, több más közlekedésfejlesztési projekttel együtt.

2016. augusztus 1., 12:16

Meglehetősen furcsa változást is tartalmaz a kormány 1422/2016. (VII. 29.) számú kormányhatározata –

írja a portfolio.hu. 9 nappal ezelőtt kihirdetett tervet von vissza vele, azaz mégsem tartja kulcsfontosságúnak az M1-es autópálya 2x3 sávra bővítését Budapest és Győr között, valamint az M7-es 2x3 sávra bővítését Budapest és Balatonvilágos között. Egészen pontosan a projekt engedélyezési terveinek elkészítését törölték, ami egyébként az olimpiai pályázathoz kapcsolódó, a versenyhelyszínek megközelítését szolgáló közlekedési infrastruktúrafejlesztésekről szóló kormányhatározat része volt.

Ezzel együtt a friss kormányhatározat országszerte számos egyéb projektet is töröl, így például a 8-as számú főút és a 82-es számú főút összeköttetésével tervezett, a veszprémi sportlétesítmények megközelítésének javítását is szolgáló útfejlesztéseket, az Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd és az ehhez kapcsolódó, a város belső elérhetőségét javító közútfejlesztés megvalósítását.

De a kormány az

újabb Mercedes-gyárépítése bejelentésének napján a visszavonta az 52. számú főút M5 autópálya és Kecskemét, Nagykörút közötti szakasz négysávossá történő kapacitásbővítésével kapcsolatos korábbi támogatását. A határozat értelmében nem folytatódik a szombathelyi elkerülő építése sem.