Fizetőssé tehetik a P+R parkolást is
Az elmúlt napokban több olvasónk is azzal fordult szerkesztőségünkhöz: az a hír járja Kelenföldön, hogy a pályaudvar előtti hatalmas P+R parkoló felújítása után fizetőssé válik a parkolás. Ez a terület a közvetlen kapcsolódás a 4-es metró végállomásához. Rémhírről vagy valós elképzelésről van szó? Ha ez utóbbiról, akkor az tökéletesen szembemegy a főváros eddig meghirdetett céljaival. Megkérdeztük a BKK-t. A válasz egyáltalán nem megnyugtató.
A BKK még augusztusban jelentette be: megkezdődött az Etele téren tavaly márciusban nyílt P+R parkoló felújítása. Mindenek előtt lebetonozzák végre a területet, így nem kell majd sarat dagasztani és a pocsolyákat kerülgetni.
Térfigyelő kamerákat szerelnek fel, ezáltal őrzött parkolóvá avanzsál az udvar, ráadásul elektronikus beléptető rendszert is kiépítenek.
Az átépítés év végig tart majd, és 245 új férőhely várja így a metróra, villamosra, buszra szállókat – derül ki a BKK közleményéből.
Egy dologról azonban nem esik szó benne: marad-e az ingyenesség?
Több olvasónk is aggódva kereste meg szerkesztőségünket annak kapcsán, hogy elterjedt a hír: a kelenföldi P+R parkoló felújítása után megszűnik az eddigi ingyenesség, fizethetnek majd az autósok, mint a katonatiszt. Rémhírről vagy valós elképzelésről van-e szó?
Megkérdeztük. A BKK válasza egyáltalán nem megnyugtató. Íme:
„Az M4-es metróhoz kapcsolódóan épülő kelenföldi P+R parkolók igénybevételének feltételeiről még folynak az egyeztetések, melyek lezárulta után tudjuk tájékoztatni.”
A fizetős P+R elképzelés tökéletesen szembemegy a fővárosnak azzal a deklarált szándékával, hogy az autósokat rávegyék arra: saját kocsijuk helyett a tömegközlekedést vegyék igénybe Budapest belvárosában. Ha ugyanis a P+R parkolók is fizetősek lesznek, az autósok inkább valamivel többet fizetnek majd, de kocsijukkal egészen a belvárosig mennek. A P+R koncepcióban épp az ingyenesség volt a vonzó.
Ha a kelenföldi pályaudvar előtti terület végül fizetős lesz, az baljós árnyakat vetít előre: onnantól megteremtődik a precedens, hogy a főváros külső kerületében lévő valamennyi P+R létesítményben fizetnie kelljen majd az autósoknak.