Döbbenetes, hogy az Etele téri bliccelők mennyire rutintalanok
Az akció, egyelőre kísérlet volt, a BKV-sok azt tesztelték, mennyi őr, mennyi anyagi ráfordítással, mennyi plusz jegybevételt hoz a cégnek. Megérte- mondta Regőczi -, az első gyors számítás szerint ugyanis az óránként 16 ezer forintért kiállított húsz biztonsági őr a kétórás szolgálat alatt négyszáz, darabonként 270 forintos jegy árát megtermelte. Eleinte néhányan kijátszották az őröket: látva a blokádot a buszoknál, átsétáltak a 18-as villamoshoz. Aztán kicsivel később a BKV játszotta ki a bliccelőket: látva az átszivárgást a villamoshoz, megosztották az erőket, s oda is küldtek néhány karszalagost.
A kirendelt őröknek azonban az volt a feladatuk, hogy csupán azt nézzék, van-e érvényes jegyük a felszálló utasoknak, a lyukasztást mindenkinek a lelkiismeretére bízták. Jó néhányan – lelkiismeret ide, vagy oda -, nem lyukasztottak, jól kijátszották a rendszert – gondolták. A sikerélmény azonban legfeljebb egy megállónyi ideig tartott, ott ugyanis újabb ellenőrök lepték el a járműveket, s büntették a potyázókat.
Biztató próba volt a tegnapi, a folytatás hamarosan több buszjáraton és villamos vonalon is hamarosan várható – mondta Regőczi. Az ellenőrzés nem akadályozta a forgalmat, minden járat pontosan ki tudott indulni a végállomásról. A vezérigazgató-helyettes döbbenetesnek tartja, hogy a tegnapi, potyázni készülő utasok – minden tizedik csak kényszerből váltott jegyet - mennyire rutintalanok voltak, még egy tartalék jegy sem volt a zsebükben, úgy tűnt, életükben talán most fizettek először a szolgáltatásért.
Annak ellenére, hogy hasonló akciókból egyre többet, egyre több helyszínre tervez a társaság – akár újabb biztonsági őröket is felvesznek -, nem áll el a szalagkordonok felállításának tervétől sem, amelynek kezdetét eredetileg mára a 4-es, 6-os vonalára ígérték. Kiderült azonban, hogy a szalagfolyosók kihúzásához engedélyt kell kérni a fővárosi önkormányzattól, s egyéb apró technikai finomításra is szükség lesz. És nem mellékesen - mint arról korábban beszámoltunk -, az új vezérigazgató, Kocsis István elrendelte az akció minden részletének pontos kidolgozását. A bliccelés visszaszorítása továbbra is a legfontosabb célja a szolgáltatónak, becslések szerint ugyanis az utasok 30 százaléka rendszeresen potyázik, s évente tízmilliárd forinttal rövidíti meg a BKV-t.