BKK: nem lett kevesebb taxi a fővárosban
Az első hónapok tapasztalatai alapján az új fővárosi szabályozás ellenére nem csökkent a taxisok száma Budapesten – közölte Komáromi Endre, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) divízióvezetője a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési és logisztikai kollégiumának taxi- és személygépkocsis személyszállítási tagozatának szegedi kihelyezett ülésén szerdán.
A szeptember 1-jétől hatályos fővárosi rendelet, amely 2015 közepétől vonatkozik teljesen minden szolgáltatóra, többek között egy középkategóriás autónak megfelelő műszaki követelményeket és kényelmi szolgáltatásokat ír elő a taxiknál.
A jogszabály elfogadása után sokan azt feltételezték, hogy elsősorban azok, akik csak kiegészítő pénzkereseti lehetőségként taxiznak, nem hajtják végre a szükséges beruházásokat, de a várt létszámcsökkenés egyelőre nem érzékelhető – mondta a divízióvezető.
A fix tarifa bevezetése jelentős, legalább húszszázalékos áremelést jelentett, de akadnak olyan fuvarszervezők, akiknél a drágulás az ötven százalékot is elérte. A számítások szerint ez a kétszáznyolcvan forintos kilométerenkénti viteldíj már az önköltségi szint fölött van – mondta Komáromi Endre.
A jelenleg hatályos jogszabályok alapján a fővárosi kerületek maguk döntenek a taxiállomások létesítéséről, több kerület tervezi, hogy pénzt kér a közterület használatáért. Ha ez bekövetkezik, duplájára kellene emelni a jelenlegi negyvenezer forintos taxiállomás-használati díjat – tette hozzá.
A BKK a rendelet előírásainak betartatása érdekében huszonnégy fős ellenőrző csoportot hozott létre. Az első két hónapban végzett ezerhétszázhúsz próbautazás során a taxisok negyvenöt százaléka nem adott nyugtát vagy számlát, és hetvennégy olyan eset volt, amikor a sofőr nem a fix tarifát használta, megkárosították az utast vagy éppen a taxamétert kikapcsolva az előírtnál kevesebbért vitte el az ügyfelet – közölte Komáromi Endre. Hozzátette: a legkirívóbb szabálytalanságot az a taxis követte el, aki ötvenhét kilométernyi utat számlázott a repülőtér és a Petőfi híd közötti fuvarért.
Az ellenőrzések folytatódnak, az elképzelések szerint jövőre a BKK Zrt. ötvenmillió forintot fordít ilyen próbautazásokra – írja az MTI.