A Mercedes olcsóbb akkumlátorokkal próbálkozik a jövő e-autóiban

Az autógyár úgy kalkulál, hogy a belépő szintű elektromos autót vásárlók elfogadják a rövidebb távot töltésenként.

2021. október 28., 09:25

Szerző:

A Mercedes-Benz olcsóbb, de kevésbé erős akkumulátorokra vált az alapmodellek esetében, azért hogy egyes fémek árának emelkedését ellensúlyozza. A világ legnagyobb luxusautó-gyártója elhatározta, hogy a jövőben lítium-vas-foszfát alapú akkumulátorokat akar használni a következő generációs modellekhez például, az EQA-hoz és az EQB-hez 2024-től és 2025-től – mondta Ola Kallenius a Damier AG a vezérigazgató egy atlantai interjúban. Kaellenius 2021 szeptember 6-án nyilatkozta mindezt, az AA Müncheni Autószalonon bemutatóján Münchenben, ami az első ilyen jellegű esemény volt a koronavírus megjelenése óta.

A Mercedes elkerüli a drágább, nikkel alapú akkumulátorok használatát a továbbiakban , de azért megfelelő teljesítményt biztosítana a továbbiakban az olyan modelleknél, mint az EQS ami az S-osztály elektromos változata. Kallenius arra fogad, hogy a fogyasztók elfogadják a rövidebb “vezetési távokat” az olcsóbb modelleknél, mivel a kulcsfontosságú nyersanyagok ára folyamatosan emelkedik.

„Úgy gondoljuk, hogy sok városorientált ügyfélnek nincs szüksége az E63 AMG-re" – mondta Kallenius a Mercedes szedánjára utalva. „A belépőmodellek esetében a jövőben lítium-vas-foszfát akkumulátorokat szeretnénk alkalmazni.”



A Mercedes több mint 40 milliárd eurót (46 milliárd dollárt) szán termékpalettája villamosítására ebben az évtizedben.

A tervek között szerepel, hogy 2025-től három elektromos járműplatformot építenek, ahol elektromos autókat gyártanak és további, nyolc akkumulátorgyárat, hoznak létre világszerte. 

Az autóipar nagyrésze a lítium-ion akkumulátorokban található nikkelre és kobaltra támaszkodik az autók teljesítménynövelésének az érdekében. Mindkét anyag kínálata azonban korlátozott. A nikkel, amely biztosítja az autó teljesítményét, és a hatótávot, hajlamos a tűzre, ami egy olyan kockázat, aminek megoldására milliárdokat költ az iparág.

Elon Musk a Tesla Inc. vezérigazgatója a múlthéten azt a kijelentést tette, hogy az elektromos autógyártók áttérnek az LFB(lítium-vas-foszfor) alapú akkumulátorokra, az általános hatótávolságú modelleknél. A Tesla LFB akkumulátorokat használ Kínában, amit a Contemporary Amperex Technology Co. szállít be, vagy a CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited), amivel egy új eljárásnak hála, jobb teljesítményt sikerül kihozniuk az alapanyagokból. A Tesla már átállt az olcsóbb akkumulátor alapanyagokra Kínában.

A CATL a Mercedes EQS modelljeibe is szállít nikkel alapú akkumulátorokat. A CATL és a Mercedes kötött egy megállapodást, ami tartalmazza, hogy az LFB akkumulátorok a CATL által szabadalmazott „cell-to-pack” technológiát fogják alkalmazni, ami súlyt és költséget takarít meg azáltal, hogy a cellákat közvetlenül egy akkumulátorba integrálja.

Kallenius a vegyesvállalatok, hosszútávú nyersanyag szerződéskötések, és az áttörést jelentő technológiára való fogadás között is bízik abban, hogy a Mercedesnek elegendő akkumulátora lesz az új elektromos autói felszereléséhez. „Felkészültünk-e a változtatásokra? Igen –mondta. „Még nem jött el az idő hogy hátra lehessen dőlni, és azt mondani, hogy mindenki gondoskodjon magáról! Az összes félnek, aktívan részt kell venni és megpróbálni kezelni az ellátási problémákat annak érdekében, hogy belépjünk az elektromos autók korába.”


 

(Kiemelt képünk illusztráció: Ola Kaellenius, CEO of German car producer Daimler AG, speaks during the presentation of the Mercedes EQE car during the Mercedes-Benz pre-night of the International Motor Show (IAA) Germany, on September 5, 2021 in Munich. Tobias SCHWARZ / AFP)