Szépségszalonok éjszakája(x)

"Mikor éjjel feljön a Hold és lemegy a Nap, Hamupipőke táncra kél s túllépi Ő a mesét” - Kedves Ildikó az ÁNANDA Szépség Oázis tulajdonosa álmodta meg és hozta létre a Szépségszalonok éjszakáját.

2010. október 27., 17:10

– Mit lehet egy ilyen éjszaka alatt megmutatni?

– A szalonok hangulata, az első benyomás és a bizalmi légkör megteremtése a legfontosabb. 14 éve dolgozom a szépségszakma különböző területein és megdöbbenve hallgatom a vendégeket arról, hogy néha évekig is elmegy egy szépségszalon előtt, mire eljut odáig, hogy bemenjen és érdeklődjön, vagy egyáltalán szétnézzen a szalonon belül. Férfiaknál és a tiniknél még rosszabb a helyzet. Ha jól végig gondoljuk, nincs ebben semmi meglepő, hiszen egy jó szépségszalon szinte szentély, ahol nem csak a külsővel foglalkoznak, hanem a lélek is megnyílik. Kellemetlennek érezheti az ember a kíváncsiskodást, akkor is ha kintről érkezik és akkor is, ha már őt kezelik vendégként. Főleg kisebb szalonoknál, ahol nincs recepció. A

Szépségszalonok éjszakájánszeretnénk megnyitni a kapukat, hogy legyen alkalom minden kötelezettség nélkül, nyugodtan kérdezősködni, megnézni, kipróbálni a szolgáltatásokat.

- Milyen egy jó szépségszalon?

– Minden szalon jó, ahonnan elégedett vendég távozik. Mindenki megtalálja a neki való helyet. Van aki a termékekre, van aki a szakemberekre és van aki a szűkös időbeosztására való tekintettel választ magának helyszínt.

– Mostanában egyre több dolog tartozik a szépségszalonok hatáskörébe. Az alakformálástól kezdve a fogfehérítésen át, számtalan szakértelmet igénylő szolgáltatás és termék jelenik meg.

– Hogyan tudják ezt a vendégek átlátni?

– Nagyon kevesen tájékozódnak személyesen a lehetőségekről. A szakembereknek folyamatosan részt kell venni az aktuális trendek megismerésében, hiszen ők azok akik tájékoztatást nyújtanak vendégeiknek a konkurencia termékeiről és szolgáltatásairól is. Szerencsére a magyar szépségiparban dolgozók jelenlegi tudása világ viszonylatban is kiemelkedő, ezért a vendégek általában megbíznak bennünk.

A lelkiismeretes tevékenységhez azonban az is hozzátartozik, hogy sokszor el kell küldeni azokat a vendégeinket, akiket a saját szalonunkban nem tudunk elvállalni, mert nem áll rendelkezésre az adott termék, vagy a vendég számára optimális szolgáltatáshoz, kezeléshez szükséges technikai eszköz.. Ilyen esetben egyéb kiegészítő tevékenységek is segítik a munkánkat. Van olyan szépészeti diagnosztikai eljárás, ami termékektől és szolgáltatásoktól függetlenül felméri a test és a bőr állapotát. Az orvos javaslatokat tesz például a fogyás módjára és az alakformáláshoz felsorolja a jelenleg piacon lévő készülékek közül azt a párat, ami a legoptimálisabb a vendég egészsége szempontjából. A bőrdiagnosztikával pedig hatóanyagokat javasolnak, aztán a kozmetikusok az általuk használt márkák közül kiválasztják a kapott eredmények alapján, a megfelelő termékeket. A kezeléseket aztán a vendég a megszokott, kedvenc szépségszalonjában veheti igénybe.


– Hogyan fogadta a szakma ezt a rendezvényt?

– Alapvetően örültek neki, hiszen sok kisebb szalonnak nincs lehetősége reklámozni, honlapot készíteni. A június 4.-i éjszaka nagyon jól sikerült. Szinte minden szalon jelezte, hogy folyamatosan részt kíván venni az eseménysorozaton. A mostani alkalomra nagyon sokat készültek a kollégák, kedvezményekkel, legújabb trendeket bemutató kezelésekkel, személyre szabott és a jól bevált bérletekkel várják az érdeklődőket. Remélem, hogy mindenki megtalálja ezen az éjszakán az Ő kedvenc Szépségszalonját!

A cikk megjelenését támogatta: