3+1 lépés, ami segít okosan kiszervezni vállalkozásunk marketing feladatait
A marketing feladatok kiszervezése nemcsak a kis cégek számára lehet fejtörést okozó feladat. A nagyvállalatok ugyan magasabb költségkerettel rendelkeznek, de legalább annyi kihívással találkozhatnak ezen a területen. Cikkünkben összefoglaljuk, hogy milyen feladatokat érdemes külső szakértőre, ügynökségre bízni és milyen lépések mentén.
Marketing feladatok, amiket érdemes lehet kiszervezni
Különösen a kis- és középméretű vállalatok körében gyakori, hogy mindent házon belül igyekeznek megoldani. Pedig gyakran nemcsak időt, hanem pénzt is spórolhatunk, ha bizonyos feladatokat szakértőkre bízunk. Az alábbiakban ezeket gyűjtöttük össze.
Webdizájn
Manapság ugyan bárki lehet webfejlesztő és dizájner a Wordpress, Wix vagy Squarespace előre elkészített sablonjainak köszönhetően. Ha komoly vállalkozás benyomását akarjuk kelteni azonban még ezeket a sablonokat is érdemes személyre szabni, ami már nagyobb fejlesztői hozzáértést igényelhet. Ezen kívül számos olyan funkció és feladat felmerülhet, amihez szakértőre lehet szükségünk. Ha a sima Wordpress sablonnál bonyolultabbat szeretnénk és nincs a csapatunkban webfejlesztő és webdizájner, ezt a munkát érdemes kiszervezni.
Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás rendkívül összetett folyamat, aminek a weboldal technikai SEO beállításai csak egy kis részét képezik. Azzal ugyan már egyre többen tisztában vannak, hogy kulcsszavakat kell használniuk, gyorsnak és reszponzívnak kell lennie a honlapjuknak, esetleg érdemes blogolniuk is. Csakhogy nem mindegy, hogy milyen a weboldalunk aktuális állapota, amiről egy weboldal audit tud átfogó képet nyújtani. Mik a rangsoroló kulcsszavak, amikkel optimalizálhatjuk honlapunk tartalmát, készíthetünk tematikus blogcikkeket, illetve linképítéssel növelhetjük hitelességünket a keresőben. És ez még mindig csak a keresőoptimalizálás felszíne!
Egy felkészült szakértőkkel dolgozó SEO ügynökség például abban is segíthet, hogy megtudjuk, milyen eredményekkel és mikor fog megtérülni a keresőoptimalizálás. Továbbá nemcsak meggyorsíthatja az eredményeket, hanem a felesleges pénzköltést is elkerülhetjük, ha egy tapasztalt SEO ügynökség segítségét kérjük. Megfelelő kulcsszókutatás és tartalomstratégia nélkül például hiába készítünk új tartalmakat honlapunkra, könnyen tapasztalhatjuk, hogy semmi nem változik a hatásukra.
Fizetett hirdetések
A fizetett hirdetések (PPC) területén szinte folyamatosak a változások. Egy hirdetéskezeléssel foglalkozó ügynökségnek megvannak az erőforrásai arra, hogy ezeket rendszeresen nyomon kövessék és alkalmazkodjanak hozzájuk. Az algoritmus változások és a versenytársak tevékenységének követése és a hirdetések ezeknek megfelelő módosítása a költségek és konverziók arányának kiegyenlítéséhez egész embert kívánó feladat. Emiatt tapasztalhatjuk például azt, hogy elindítunk egy hirdetést a hónap elején és a hónap végére alig jön belőle konverzió.
4 lépés a marketing feladatok kiszervezéséhez
Határozzuk meg a havi büdzsét!
Ebbe érdemes beleszámolni az ügynökség, vagy a szakértő megbízási díját és az általuk használt hirdetési vagy projekt költségkeretét. Enélkül érezhetjük úgy, hogy túl sokat költünk az elért eredményekhez képest. Illetve költségvetési problémáink is lehetnek.
Találjunk megbízható ügynökséget, szakértőt!
A legjobb, amit tehetünk a kiadásaink optimalizálásához, ha olyan cég számára szervezzük ki a feladatokat, akik valóban képesek eredményeket szállítani. Tájékozódhatunk ajánlás alapján, de a Google is sokat segíthet. Ha például keresőoptimalizálásra keresünk partnert, érdemes olyan ügynökséget választani, akik maguk is a találati lista elején helyezkednek el. Akik a saját honlapjukkal nem tudnak eredményeket elérni, hogyan garantálhatnák másnak a sikert?
Tűzzünk ki reális elvárásokat és célkitűzéseket!
A csalódások oka gyakran az irreális elvárásokban rejlik. Egy hónap alatt például nem várhatjuk, hogy megduplázódjon honlapunk forgalma. A legtöbb hirdetési kampány néhány hetes tesztperiódussal rendelkezik. De sokszor van szükség 2-3 hónapra, amíg egy ügynökség és egy cég között kialakul a megfelelő dinamika és az algoritmusok is megtanulják, amit meg kell, hogy elérjük a kívánt eredményeket.
Fontos a folyamatos kommunikáció
Az agilis projektmenedzsment nem véletlenül lett egyre népszerűbb az utóbbi években. Kulcsfontosságú eleme ugyanis a folyamatos kommunikáció a megbízó és a megbízott között. Ennek segítségével könnyebben elkerülhetőek a félreértések, tarthatóak a határidők és fény derülhet a hibákra, amiket így könnyebben orvosolhatunk.
Összességében tehát elégedettebbek lehetünk az együttműködéssel.
A cikkben bemutatott feladatok és lépések persze csak ízelítők a valóságból. Minden vállalkozásnak érdemes személyre szabni őket és a szervezeti dinamikájukhoz alakítani, de sokat segíthetnek a marketing feladatok kiszervezésében.
(X)