Jön a szuperolcsó autó

Szuperolcsó autót fejleszt a német Volkswagen csoport, a 7500 eurónál (2,3 millió forint) alacsonyabb árú kocsi 2016 végén kerülhet a piacra.

2014. április 22., 12:25

A Handelsblatt című német üzleti lap keddi beszámolója szerint a fejlesztést sok vita előzte meg, például többen attól tartottak, hogy az olcsó autó (budget car) nem tesz jót a társaság arculatának. Ezért végül azt a megoldást választották, hogy az új terméket új márkanév alatt vezetik be. A konszern 13. márkáját a kínai piacon mutatják be, a kocsi négyajtós lesz, és méreteiben leginkább a VW Jettához hasonlít majd – mondta Hans Demant, a fejlesztés vezetője.

Az új márkanév egyelőre nem nyilvános, és a projekt vezetője a fejlesztés költségeiről sem közölt adatokat, de azt elmondta, hogy a gyártást Kínába telepítik, helyi beszállítókkal működnek együtt, és Kína után várhatóan Indiát célozzák meg egy újabb modellel.

A budget car az autógyártás leggyorsabban növekvő szegmensei közé tartozik, szakértők szerint 2018-ban ebben a kategóriában világszerte 9,4 millió kocsit adhatnak el, ami megközelíti a teljes európai piacon értékesített autók számát. A Volkswagen céljai viszonylag szerények, az első időszakban évente 300 ezer darabos értékesítésre számítanak – mondta Hans Demant.

A Volkswagen számára Kína az egyik legfontosabb piac, az ázsiai országban tavaly több mint 3 millió gépjárművet adtak el, az idén pedig át akarják lépni a 3,5 milliós határt – mondta a napokban a pekingi autószalonon Martin Winterkorn, a cégcsoport igazgatótanácsának elnöke – írja az MTI.

A társaság tervei szerint a gyártás és az értékesítés gyors bővítésével 2018-ban már félmillió embert foglalkoztatnak majd Kínában. Az offenzíva ütemét mutatja, hogy a márkakereskedések számát a tavalyi 2400-ról 2750-re emelik 2014 végéig, vagyis átlagosan naponta nyitnak meg egy-egy új képviseletet.

A Volkswagen csoport az idén világszerte összesen tízmilliónál is több gépjármű értékesítését tervezi. A konszernhez 12 márka tartozik, ezek az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszongépjárművek.

Tényleg meghosszabbítható az élet a biohacking segítségével, vagy ez csak egy hangzatos áltudomány? Mikor özönlik el Magyarország utcáit a kiborgok és a transzhumánok? Már elérhetők az MVM Future Talks tudományos sorozat nagyköveteinek dokumentumfilmjei, amelyekben olyan neves tech innovátorok szólalnak meg  az „örök élet” lehetőségeiről, mint Giulia Enders, Teemu Arina, Ulbert István vagy  Joe Cohen.