Önnek is zárolták a Facebook-fiókját? Ezt kell tennie

A Facebook számos profilt átmenetileg elérhetetlenné tett.

2025. augusztus 16., 13:45

Szerző:

Az elmúlt napokban egyre többen találkoznak a Facebookon a furcsa üzenettel, amely arról tájékoztat, hogy zárolták az adott fiókot. Ez a hír sokakat mérhetetlenül feldühített, hiszen nem fértek hozzá az üzeneteikhez sem, ám mielőtt pánikba esne, jó, ha tudja, hogy pillanatok alatt megoldható a probléma – hívta fel a figyelmet az InfoStart.

Miért zárolja a Facebook a felhasználói fiókokat?

A Facebook, pontosabban a Meta szigorú biztonsági szabályokat vezetett be, és rendszeresen zárolja azokat a profilokat, amelyek megsértik a közösségi alapelveket, vagy amelyeket túl sokszor jelentenek, illetve amelyeknél esetleg gyanús tevékenységet észlelnek. Ilyenkor a zárolás indokolt, és az adott felhasználónak valamilyen módon meg kell erősíteni a személyazonosságát, mielőtt újra használhatná profilját.

Most azonban egy egészen más ok áll a zárolások háttérben, amit az is bizonyít, hogy folyamatosan jelentkeznek olyan felhasználók, akik nem követtek el olyasmit, ami a közösségi alapelveket sértené. Az üzenet és a fiók zárolása ezúttal nem tiltott vagy gyanús művelethez, csupán egy új funkcióhoz, az Advanced Protection, azaz a Speciális védelem bekapcsolásához köthető.

Az Advanced Protection nem újkeletű, de eddig főleg közszereplők, újságírók vagy nagyobb oldalak kezelői kapták meg ezt az extra biztonsági védelmet. A lényege, hogy még nagyobb biztonságot nyújtson például feltörés és adatlopás ellen: minden bejelentkezést alaposabban ellenőriznek, és szigorúbb védelmi lépéseket várnak el a felhasználótól, például kétfaktoros hitelesítést, amit sokan egy SMS-ben kapott kóddal szoktak végrehajtani.

A Meta azonban most szélesebb körben teszi elérhetővé ezt a funkciót, és valószínűleg valamilyen technikai baki vagy frissítés miatt a rendszer automatikusan zárolja azokat a fiókokat, amelyeknél még nem kapcsolták be ezt a védelmi funkciót.

Ha ön is érinti a probléma, először is ne essen kétségbe! A jó hír az, hogy a megoldás egyszerűbb, mint gondolná. Ha ön is megkapta ezt az üzenetet, kattintgasson végig a megjelenő tájékoztató paneleken. Ezt követően a Meta ellenőrzi, hogy jelszava és biztonsági beállításai rendben vannak-e, például, hogy be van-e kapcsolva a kétfaktoros hitelesítés.

Ha ez nincs bekapcsolva, a rendszer segít az aktiváláséban, ami egyébként is erősen ajánlott, hiszen az online biztonság manapság már rendkívül fontos. Amint ez megtörtént, a profilja újra elérhetővé válik, és folytathatja az ismerősökkel való csevegést és a posztolást.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Unsplash)