Tömegközlekedés: így alakít át a kormány

A távolsági tömegközlekedés összehangolása is célja annak az átszervezésnek, mely során régiós busztársaságok jönnek létre az országban.

2012. december 2., 19:30

Összevonják a hazai busztársaságokat; az így létrejövő nagyobb, régiós cégektől hatékonyabb működést vár a kormány. Az átszervezések részeként a távolsági buszok menetrendjét a vonatmenetrendhez igazítják majd, hogy azok ne konkurensek, hanem egymás kiegészítői legyenek – írta a

Híradó.hu.

A Dél-Dunántúlon például három cégből alakul meg a régiós közlekedési központ. A vezetői szintek egyszerűsítésével országosan hét céget hoz létre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár szerint az átszervezés célja, hogy optimális üzemi méretek jöjjenek létre. Egy szervezetileg összevont csoportnál nagyjából 300-400 száz busz lesz, ami hatékonyabb eszközfelhasználást tesz lehetővé, kevesebb javítóbázisra, tartalék alkatrészre lesz szükség.

Az új cégek százszázalékos állami tulajdonban maradnak, és sem az utasok, sem a dolgozók nem észlelnek majd változást. A busz és vonat menetrendek egymáshoz igazítását is magában foglaló átalakítások 2014-ben fejeződnek be – tette hozzá a Krónikában Völner Pál államtitkár.

Szerdán közölte az Eurostat legfrissebb becslését a háztartások tényleges fogyasztásáról az Európai Unió tagállamaiban. A mutató azt méri, hogy az egyes országok lakosai mennyi árut és szolgáltatást tudnak megvásárolni, az eltérő árszintek kiegyenlítése érdekében pedig vásárlóerő-paritáson számolnak.  A magyar adat 2024-ben sem mutatott érdemi előrelépést, az EU-átlagtól továbbra is jelentősen elmaradunk.