Új korszakot nyit a Coca-Cola, ezt veszi majd mindenki a kisboltban

A Coca-Cola az utóbbi években komoly kihívásokkal nézett szembe, most azonban valami váratlannal rukkol elő az üdítőmárka.

2025. október 9., 12:23

Szerző:

A Coca-Cola mindig is híres volt arról, hogy világelső pozícióját nem tartja magától értetődőnek, ezért az elsőségért ugyanis minden nap tenni kell. 2025–ben is új irányba mozdul az amerikai nagyvállalat: mini kiszerelésű italokat vezet be a boltokban, amelyek mindössze 7,5 unciásak, azaz nagyjából két deciliteresek lesznek, azaz magyar mérték szerint ez épp egy kis pohárnyi adag. De vajon mire jó ez?

A Coca-Cola közleménye szerint acélja, hogy egyszerre reagáljon a fogyasztói igényekre és a tudatos életmód terjedésére: a kisebb palackok olcsók lesznek, kevesebb cukrot, kalóriát és hulladékot jelentenek, miközben megőrzik a jól ismert ízt – írta a Reuters.

Az új formátum főként alumíniumdobozban, de bizonyos piacokon üvegpalackban is elérhető lesz. Az üveges verzió ráadásul nádcukorral édesített receptet kap, ez a változat évek óta népszerű például Mexikóban, ahol a fogyasztók szerint „tisztább” és természetesebb íze van, mint a kukoricasziruppal készülő amerikai kólának.

A minidobozos italok javasolt egyenként 90 kalóriát tartalmaznak, szemben a fél literes palack nagyjából 200 kalóriájával, amely a cég legnépszerűbb ajánlata a kisboltokban.

Mire számít a Coca-Cola?

A Coca-Cola szerint ez a prémiumabb, klasszikus ízélmény és az új csomagolás sok vásárlót visszacsábíthat a márkához. A mini kiszerelések mögött több stratégiai megfontolás is áll.

Egyrészt a kalóriatudatos fogyasztók számára ideális alternatíva, akik nem szeretnének lemondani az üdítőről, de kisebb adagot választanának. Másrészt pszichológiai hatása is van: a kisebb palackból kevesebb is elég, a vásárló mégis teljes értékű élményt kap, ráadásul olcsón.

A vállalat szerint a mini kólák tesztpiacként indulnak az Egyesült Államokban, de ha beválnak, hamarosan más országokban – akár Magyarországon is – megjelenhetnek. A Coca-Cola abban bízik, hogy a kisebb, elegáns kiszerelés új vásárlói rétegeket vonz majd, és újra divatba hozza az ikonikus ital kortárs, tudatos változatát.

Időszerű volt előrukkolni valami újjal

A Coca-Cola az elmúlt években nem csak sikerek sorát könyvelhette el, számos kihívással kellett megküzdenie. Az infláció, az energiaárak drágulása és a globális ellátási lánc zavarai jelentős nyomást helyeztek a termelési költségekre. A Coca-Cola beszámolói szerint még az erősebb árképzési stratégiák és volumen­növekedés sem tudták teljesen kompenzálni a költségek növekedését.

Másrészt a fogyasztók igényei is megváltoztak, egyre nagyobb nyomás alá kerülnek az üdítőgyártók, hogy csökkentsék a cukortartalmat és bővítsék az alacsony vagy nulla kalóriás változatok kínálatát. Emellett egyre erősebb környezetvédelmi és fenntarthatósági kihívásoknakkell megfelelnie a Coca-Colának is, ami folyamatos innovációt követel meg a világmárkától.