Minden eddiginél jobban költekeztek az emberek
Hiába a termékhiány, hiába a koronavírus, az ünnepi vásárlásokat semmisem gátolhatta meg.
A Mastercard SpendingPulse, amely mindenféle fizetést nyomon követ – beleértve a készpénzt és a bankkártyákat is – vasárnap arról számolt be, hogy az ünnepi eladások 8,5%-kal nőttek az egy évvel korábbihoz képest – írja hétfői cikkében az AP.
A cikk kiemeli, hogy mindez – a nagymértékű növekedés – annak ellenére történt, hogy a vásárlók a magasabb árakkal, a termékhiánnyal és a szezon utolsó heteiben tomboló új, koronavírus variánssal küzdöttek.
Az ünnepi eladások 10,7%-kal nőttek a 2019-es ünnepi időszak előtti időszakhoz képest.
A november 1. és december 24. közötti időszakra vonatkozó eredményeket a ruházati és ékszervásárlások táplálták. Kategóriánként egyébként:
- a ruházati cikkek 47%-kal,
- az ékszerek 32%-kal,
- az elektronikai cikkek 16%-kal nőttek.
Az online értékesítés 11%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és 61%-kal a 2019-eshez képest. Az áruházak 21%-os növekedést regisztráltak 2020-hoz képest.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Unsplash)