Óriási bírságot kapott a népszerű légitársaság: szörnyű, ahogy a mozgáskorlátozott utasokkal bántak

Az American Airlines légitársaság rosszul bánt a mozgáskorlátozott utasokkal. 

2024. október 25., 08:57

Szerző:

50 millió dolláros (több mint 18 milliárd forint) bírságot kapott az American Airlines, mert a légitársaság rosszul bánt a kerekesszéket használó, fogyatékkal élő utasokkal – írja a 24.hu az amerikai közlekedési minisztérium információra hivatkozva. 

Ekkora büntetést még sosem szabtak ki légitársaságra 

A közlekedési miniszter, Pete Buttigieg elmondta, a kiszabott büntetés a legnagyobb, amit valaha légitársaságra róttak, a fogyatékkal élő utasok védelmének megsértése miatt. A minisztérium közlése szerint a légitársaság 2019 és 2023 között benyújtott panaszokat vizsgálta, ekkor tárták fel azokat az eseteket, melyek során az American által biztosított fizikai segítségnyújtás nem volt biztonságos.

„ami időnként sérülésekhez és a kerekesszékes felhasználókkal szembeni méltatlan bánásmódhoz vezetett, emellett ismételten elmulasztották a kerekesszékeseknek való azonnali segítségnyújtást”.

– írja a lap. 

Rengeteg panasz érkezett 

Az utasok a panaszokban arról számolta be, hogy durván bántak velük, volt, akit a földre ejtettek, de másnak pedig a kerekesszéke (ami több tízezer dollárba is kerülhet) sérült meg annyira, hogy javítani sem lehetett. A portál cikke szerint a légitársaság alkalmazottai egyszer a földre ejtettek egy utast, amikor a repülőn lévő ülésre próbálták átültetni. 

A büntetés célja 

Pete Buttigieg miniszter mindezekkel összefüggésben elmondta, a fogyatékkal élő utasokkal szembeni rossz bánásmód eltűrésének ideje lejárt. A giga büntetés kiszabásával az a céljuk, hogy megreformálják az iparág viselkedését, valamint megelőzzés, hogy az efféle, fentebb említett visszaélések valaha is megtörténhessenek. 

A Wizz Air bírsága 

Ahogyan arról lapunk is hírt adott A Wizz Air tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt kapott hatalmas büntetést még augusztus elején. A GVH akkori közlése szerint a Wizz Air a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről, illetve elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező többletszolgáltatásokat külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, ezzel a cég a drágább csomagok irányába terelte a fogyasztókat. A légitársaság az eljárás során több vállalást is tett, azonban ezeket a versenytanács – azok kétséges megvalósíthatóságára, illetve a korábbi és jelenleg is folyamatban lévő eljárásokra is tekintettel – nem fogadta el. További részletek ebben a cikkünkben.

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay)