Óriási bírságot kapott a népszerű légitársaság: szörnyű, ahogy a mozgáskorlátozott utasokkal bántak

Az American Airlines légitársaság rosszul bánt a mozgáskorlátozott utasokkal. 

2024. október 25., 08:57

Szerző:

50 millió dolláros (több mint 18 milliárd forint) bírságot kapott az American Airlines, mert a légitársaság rosszul bánt a kerekesszéket használó, fogyatékkal élő utasokkal – írja a 24.hu az amerikai közlekedési minisztérium információra hivatkozva. 

Ekkora büntetést még sosem szabtak ki légitársaságra 

A közlekedési miniszter, Pete Buttigieg elmondta, a kiszabott büntetés a legnagyobb, amit valaha légitársaságra róttak, a fogyatékkal élő utasok védelmének megsértése miatt. A minisztérium közlése szerint a légitársaság 2019 és 2023 között benyújtott panaszokat vizsgálta, ekkor tárták fel azokat az eseteket, melyek során az American által biztosított fizikai segítségnyújtás nem volt biztonságos.

„ami időnként sérülésekhez és a kerekesszékes felhasználókkal szembeni méltatlan bánásmódhoz vezetett, emellett ismételten elmulasztották a kerekesszékeseknek való azonnali segítségnyújtást”.

– írja a lap. 

Rengeteg panasz érkezett 

Az utasok a panaszokban arról számolta be, hogy durván bántak velük, volt, akit a földre ejtettek, de másnak pedig a kerekesszéke (ami több tízezer dollárba is kerülhet) sérült meg annyira, hogy javítani sem lehetett. A portál cikke szerint a légitársaság alkalmazottai egyszer a földre ejtettek egy utast, amikor a repülőn lévő ülésre próbálták átültetni. 

A büntetés célja 

Pete Buttigieg miniszter mindezekkel összefüggésben elmondta, a fogyatékkal élő utasokkal szembeni rossz bánásmód eltűrésének ideje lejárt. A giga büntetés kiszabásával az a céljuk, hogy megreformálják az iparág viselkedését, valamint megelőzzés, hogy az efféle, fentebb említett visszaélések valaha is megtörténhessenek. 

A Wizz Air bírsága 

Ahogyan arról lapunk is hírt adott A Wizz Air tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt kapott hatalmas büntetést még augusztus elején. A GVH akkori közlése szerint a Wizz Air a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről, illetve elhallgatta, hogy egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező többletszolgáltatásokat külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, ezzel a cég a drágább csomagok irányába terelte a fogyasztókat. A légitársaság az eljárás során több vállalást is tett, azonban ezeket a versenytanács – azok kétséges megvalósíthatóságára, illetve a korábbi és jelenleg is folyamatban lévő eljárásokra is tekintettel – nem fogadta el. További részletek ebben a cikkünkben.

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Pixabay) 

Moszkva és Phenjan közt átfogó katonai együttműködés kezd kialakulni: Észak-Korea nagy mennyiségű lőszerrel támogatja az orosz haderő Ukrajna elleni háborúját, Oroszország pedig védelmi szövetséget kötött az ázsiai állammal és elkezdett nekik korszerű haditechnikai vívmányokat szállítani. Mindeközben videófelvételek bizonyítják, hogy észak-koreai katonák vannak Oroszországban.