Kassza-káosz: az ALDI új rendszere gyorsabb, de ennek nem mindenki örül
A pénztárak működése az egyes áruházakban, mint például az ALDI, eddig is vita tárgyát képezte.
Az ALDI újításai ismét komoly vitákat kavartak az üzletlánc hűséges vásárlói körében: a dupla bankkártyás fizetési rendszer bevezetése elsőre praktikusnak tűnik, de ahány vásárló, annyi vélemény. A sorban állás tényleg rövidebb időt vesz igénybe, a hangulat viszont egyre feszültebb a kasszáknál Ausztriában, ahol bevezették az újdonságot – számolt be róla az InfoStart a VG.hu információira hivatkozva.
Az ALDI mindig keresi a módját, hogyan lehet a vásárlást egyszerűbbé és gyorsabbá tenni, ám mostani lépésük ismét próbára teszi a törzsvásárlók türelmét. Ausztriában, ahol Hofer néven ismertek a bolthálózat üzletei, már be is vezették a dupla bankkártyás terminálokkal felszerelt kasszarendszert. A cél nemes: szeretnék elfelejteni a kígyózó sorokat, és még dinamikusabbá tenni a pénztári áthaladást. Ám mint azt a vásárlók visszajelzései mutatják, ez az újítás mindenkinek mást jelent: valakinek gyorsabb bevásárlást, másnak pedig extra stresszt.
Mi is az a dupla bankkártyás kassza az ALDI-nál?
Az új rendszer lényege meglehetősen egyedi: a pénztáraknál mostantól két különálló bankkártyás terminál várja a vásárlókat. Míg az egyikük még a csomagolással bíbelődik, a mögötte várakozó már el is kezdi a fizetést. Így az ALDI szerint nemcsak az ügyféláramlás válik hatékonyabbá, de az áruház forgalma is emelkedni fog. Az elképzelés egyszerű: mindenki gyorsabban végezhet, hiszen többen férnek hozzá egyetlen kasszához.
Nem mindenki rajong azonban az új kasszarendszerért. Többen hangsúlyozták, mennyire stresszes ilyen körülmények között vásárolni, különösen akkor, amikor a rendszer elvárja, hogy szinte futószalagon dolgozzon az ember. Vannak, akik szerint minden gyorsabb, hatékonyabb lett, ám mások kifogásolják az elsietett, kapkodós helyzeteket. Felmerült, hogy a vásárlás elveszítette azt a kényelmes, ráérős hangulatát, ami miatt sokan épp az ALDI-t választották.
Az ALDI, illetve osztrák megfelelője, a Hofer hangsúlyozza: minden újítás célja a komfortérzet növelése és az idő megtakarítása. Szerintük a kasszáknál így mindenki hamarabb sorra kerül, ami a mai rohanó világban mindennél fontosabb. Hasonló rendszert egyébként már néhány másik diszkontlánc is tesztelt Európában, de kérdés, hogy a magyar kiskereskedelem egyáltalán bevezet-e hasonló megoldást, és ha igen, mikor.
A tapasztalatok alapján elmondható: az új kasszarendszer valóban felgyorsítja a folyamatot, ám nem mindenki fogadja örömmel. Sokan inkább a hagyományos önkiszolgáló kasszákat választanák, ahol nyugodtabban, saját tempóban intézhetik vásárlásaikat.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Michael Nguyen / NurPhoto / NurPhoto via AFP)









