Változtat a módszerein az egyik legnagyobb mobilszolgáltató, minden előfizetőt érint
A több millió ügyfelet kiszolgáló mobilszolgáltató közleményt adott ki a változtatás előtt és erre jó oka volt a szolgáltatónak.
Október 14-től megújulnak az egik nagy mobilszolgáltató elektronikus számlaértesítői, a cél a gyorsabb, áttekinthetőbb ügyintézés. A Yettel nem véletlenül jelzi előre, hogy hamarosan megváltozik az emailek megjelenése. Sokan ugyanis azt hihetik, hogy a megújult külső mögött ismét adathalászok próbálkoznak.
A szolgáltató hangsúlyozza, hogy a valódi értesítők a eszamla@yettel.hu címről érkeznek, tehát ha ilyen című levelet kapunk, az nem adathalász üzenet, még ha a megjelenése eltér is az eddigi formától. A Yettel arra kéri ügyfeleit, hogy erre a címre figyeljenek, mert kizárólag innen érkeznek a hivatalos számlaértesítések.
Egyik mobilszolgáltató ügyfeleit sem kímélik a csalók
Köztudott, hogy az elmúlt időszakban nagyon megszaporodtak a megtévesztő, hivatalosnak tűnő adathalász levelek és hamis weboldalak, amelyek célja a bankkártyaadatok vagy bejelentkezési információk kicsalása.
A csalók ma már képesek rendkívül élethűen lemásolni szolgáltatók weboldalait és leveleit, így a látszólag hiteles üzenetek is átverésnek bizonyulhatnak.
Hogyan ismerheti fel a hamis üzenetet vagy weboldalt?
Ellenőrizze a feladói címet karakterenként: a valódi cím eszamla@yettel.hu, de a csalók gyakran hasonló, apró betűcserés vagy plusz domaines variánsokat használnak. (mindig nézze meg a teljes e-mail címet).
Ha gyanús sürgetés, ultimátum van a levélben, hibás vagy magyartalan fogalmazás, helyesírási hibák, szinte biztos, hogy csalók próbálkoznak megszerezni a bankkártya adatait.
Jó ötlet, ha az e-mailben lévő gombra való kattintás előtt az egérmutatót a link fölé húzva ellenőrzi a tényleges linket. Ha az URL idegen, vagy hosszú, furcsa karaktereket tartalmaz, ne kattintson.
A Magyar Nemzeti Bank tájékoztatása szerint alapszabály, hogy akár pénzintézetről van szó, akár más szolgáltatóról, az soha nem kér e-mailben teljes bankkártyaszámot, jelszót vagy multifaktor-kódot, az ilyen kérést azonnal gyanúsnak kell tekinteni.
Kibervédelmi szakemberek szerint ha mégis megadtuk a bankkártyaadatokat és gyanús tranzakciót észlelünk, azonnal lépjünk kapcsolatba a bankkal, a gyors reagálás csökkentheti a kárt.
(Fotó: pexels)







