Újabb dízelbotrány van kialakulóban? Házkutatást tartottak az esztergomi Suzuki gyárban is
A kibocsájtási értékeket hamisíthatták.
Német, olasz és magyar helyszíneken folytattak házkutatásokat, miután felmerült a gyanú, hogy a Suzuki dízeljárműveibe a nitrogén-oxidok kibocsátási szintjét meghamisító eszközt építhettek be – írta a hvg a nyomozást támogató Eurojust beszámolójából.
Az értékeket meghamisító eszközt a frankfurti ügyészség szerint Olaszországban összeszerelt dízelmotorokba szerelték be, amelyek „egy japán autógyártó” magyarországi üzemében összeszerelt, különböző típusú gépkocsikba kerültek bele. Az eszközöket egy olasz beszállítótól szerezte a Stellantis csoporthoz tartozó olasz motorgyártó, a Fiat Chrysler Automobiles (FCA). A Suzuki és a Stellantis németországi szóvivője azt közölte a Reutersszel, hogy együttműködnek a hatóságokkal.
A Világgazdaság rákérdezett a Suzuki Magyarországnál a nyomozásra, akik megerősítették annak tényét. Hozzátették, a Magyar Suzuki minden esetben betartja az aktuális jogszabályokat, és ezeknek megfelelően folytatja működését.
Hasonló, nagyobb volumenű botrány 2015-ben történt, az úgynevezett Diesegate, amely a Volkswagen konszernt érintette. A németországi cég a botrány 2015-ös kirobbanása után elismerte: világszerte 11 millió dízelüzemű járműbe építettek be olyan szerkezetet, amely utcai használat idején is a valósnál alacsonyabb kibcsátási értékeket mutatta.
(Kiemelt kép: Az esztergomi Suzuki-gyár 2020. március 18-án. fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)