Nógrádi vonatbaleset – Évente legalább tízszer van hasonló vészhelyzet

Csak a szerencsének köszönhető, hogy nem gyakoribb a vasárnap Nógrád megyében történthez hasonló vonatbaleset – közölte a Vasutasok Szakszervezete (VSZ). Meleg János, a VSZ elnöke közleményében azt írta, tavaly tíz, de idén is már öt olyan figyelmetlenségből vagy műszaki hibából adódó „vonatveszélyeztetési” helyzetet hozott nyilvánosságra a MÁV, amely akár tragédiával is végződhetett volna.

2015. augusztus 16., 19:19

A VSZ szerint bizonyos területeken katasztrofális az emberhiány, a meglévő dolgozók túlterheltek, kimerültek, ezért adott esetben figyelmetlenebbek is a kelleténél. Főként ezzel magyarázható, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt az olyan vonatveszélyeztetéses esetek száma, amelyeknek következtében egyszerre két szerelvény került egy vágányra, egymással szemben, vagy egymás mögé, s csak a szerencsének köszönhető, hogy nem lett baleset – hívta fel a figyelmet Meleg János.

A VSZ elnökének tudomása szerint tavaly tíz ilyen vészhelyzetet regisztráltak, s idén is már ötször jelentettek hasonló szituációt az egyes állomásokon, míg korábban évente legfeljebb 2-3 került napvilágra. A tendencia jól jelzi a súlyos helyzetet, ami miatt a szakszervezet egyre erőszakosabban követeli a megoldást – olvasható a közleményben.

A szakszervezet azt követeli, hogy a MÁV és a kormány is sürgősen intézkedjen, azonnal kezdjék meg a létszámhiány felszámolását.

A VSZ elnöke közölte, elvárják a kormánytól, hogy – a közúti fuvarozók képzéséhez hasonlóan – a MÁV is kapjon kormányzati pénzt a létszámhiány megszüntetéséhez. Az EU-s elvárások alapján a személy- és teherszállítás 80 százalékát vissza kell terelni a kötött pályára, vagyis a vasútra. A VSZ szerint ilyen mértékű szakemberhiánnyal ezt képtelenség lesz teljesíteni.