Magyar Péter lejáratására eddig közel 150 milliót költött a Megafon
A Magyar Pétert gyalázó kampánynál csak a 2022-es választás előtti időszak volt drágább.
A hirdetések legnagyobb részét a Magyar Péter gyalázására költötte el a Megafon, kisebb részben pedig a közelgő önkormányzati és EP-választások kapcsán a hazai ellenzék és „Brüsszel” támadására – írja a Hvg. A kegyelmi botrány, majd Magyar Péter színre lépése nyomán alaposan felbolydult a magyar közélet, és egészen példátlan módon, hosszú időre kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, a közbeszéd feletti kontroll. Ezt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják visszaszerezni – eddig felemás sikerrel. A propaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a Facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből az adatokból pedig az látszik, hogy rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák – írja a Telex.
A Megafon elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint 143 645 512 forint volt. Ez összesen 206 szponzorált posztra ment el. Ezt a feladatot nagyrészt a második legnagyobb hirdető, a CÖF (havi számla: 63 millió forint) vette át. Ez összesen 206 szponzorált posztot jelentett alig 30 nap alatt. Ennél intenzívebb és drágább kampányt csak a 2022-es választás előtti időszakban láthattunk – írja a Magyar Hang.
Március 7-e és április 5-e közötti időszakot nézve a Facebook hirdetéstárában 117 142 367 forintot hirdettek el a Facebookon, a Magyar Péter által április 6-ára meghirdetett tüntetés előtti egy hétben pedig 46 106 394 forintot – írja az RTL.
A CÖF dollárbaloldalos videójában Magyar Péter is helyett kapott
Újított a CÖF, és a Dead Kennedys punkeggyüttestől lopott dollárbaloldalos hirdetésére mára Magyar Péter is felkerült. Fekete-Győr Andrást cserélték le – szúrta ki a Telex. Korábban a 444 szúrta ki, hogy a kormány legújabb, a CÖF neve alatt futó plakátkampányán található fotó – amin Fekete-Győr András, Gyurcsány Ferenc, Karácsony Gergely, illetve Márki-Zay Péter áll – egy az egyben a punk-történelem ikonja, a Dead Kennedys ikonikussá vált fotójának másolata. Mint kiderült engedély nélkül.
A videó narrátora fölteszi a kérdést, hogy „kicsoda valójában Magyar Péter?”, majd bejátszanak egy mondatot Magyar Péter Spinoza Színházban adott interjújából, ami szerint „alapvetően én egy liberális ember vagyok”. „Na őt is megvették kilóra, Magyar Péter csak egy újabb dollárbaloldali politikus” – hallhatjuk ezután.
„A barátait, gyermekei anyját és a politikai családját eláruló politikusreménység nagy szívességet tett ezzel Gyurcsánynak, Karácsonynak és a többi bukott baloldali politikusnak – az általa keltett ribillióra figyelve nem esett annyi szó a főpolgármester tragikus városvezetéséről, a guruló dollárokkal kilóra megvett balos pártok botrányáról” – olvasható a közleményben, amely szerint már nemcsak Gyurcsány-show van, de Magyar-show is, bár a CÖF szerint Magyar Péter sem tudta sokáig manipulálni a magyar embereket, ahogy Gyurcsány sem tudta.
(Kiemelt képünkön: A CÖF dollárbaloldalos hirdetésén Magyar Péter. Fotó: Közzétett videó képernyőfelvétele)