Ma érkezik a BudapestGO, ezeket tudja az új BKK-applikáció
Nem csak utazást lehet vele tervezni.
Ma érkezik az alkalmazásáruházakba a BudapestGO, amely a főváros első integrált, a városi közlekedést teljeskörűen támogató applikációja – írja a BKK. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fokozatosan vezeti be az új alkalmazást, ezért előfordulhat, hogy egyes ügyfeleknél csak később jelenik meg az applikáció. A BudapestGO már nem csupán utazástervező, hiszen abban lehet többek között jegyet vagy bérletet vásárolni, illetve tájékozódni az aktuális forgalmi helyzetről is.
Az utolsó teszteléseket követően 2022. február 14-én, hétfőn elkezdődik a BudapestGO bevezetése az ismertebb alkalmazásáruházakban. A Budapesti Közlekedési Központ február 7-én bemutatta az új fejlesztést. A bemutatón dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója úgy fogalmazott:
„A BudapestGO fontos mérföldkő a fővárosi közlekedés átalakításában, az ügyfélélmény javításában és a digitalizációban egyaránt.”
Az új applikáció egy olyan integrált, digitális szolgáltatás, amellyel egyetlen felületen lehet utazást tervezni, jegyet vásárolni, vagy tájékozódni az aktuális forgalmi információkról. Ebben az alkalmazásban már elérhető a jegy- és a bérletvásárlás. Megjelent a sokak által várt digitális vonaljegy, márciusban pedig érkeznek a 30 és a 90 perces időalapú jegyek is.
Már nemcsak a budapesti járatokra, hanem a távolsági buszokra és csaknem minden nagyobb magyarországi város helyi közösségi közlekedési eszközére is lehet jegyet, bérletet váltani az alkalmazásban.
A BudapestGO lehetőséget ad arra, hogy a BKK ügyfelei ismétlődően – kvázi előfizetéses jelleggel – minden hónapban automatikusan megvásárolják havibérletüket. Természetesen ezt bármikor le lehet állítani egyetlen gombnyomással.
A BudapestGO-ba olvad a sokak által használt BKK Info applikáció. Ennek köszönhetően az alkalmazás az utazástervezés során jelzi az aktuális forgalmi változásokat is. A BKK Infó regisztrált felhasználói néhány gombnyomással átvezethetik adataikat az új alkalmazásba.
A widget funkció használatával a megvásárolt jegy, vagy bérlet kirakható a telefon főképernyőjére, azaz egy kattintással elérhető, érvényesíthető vagy bemutatható.
A push értesítés igény szerint testre szabható, hogy ne zavarja a felhasználót. A kedvenc járatokra és megállókra vonatkozó értesítésekhez lehet választani konkrét napot, időintervallumot, járatszakaszt, vagy az is beállítható, hogy kizárólag a késésekről érkezzen push üzenet a képernyőre.
A BKK kiemelten figyeli a látássérült és mozgássérült felhasználók igényeit, ezért esélyegyenlőséggel foglalkozó szakemberek bevonásával már most is zajlik az applikáció továbbfejlesztése a minél jobb felhasználhatóság érdekében.
A Budapesti Közlekedési Központ fokozatosan vezeti be az új alkalmazást, ezért előfordulhat, hogy egyes ügyfeleknél csak később jelenik meg az applikáció. Elsőként a jelenlegi felhasználók találkozhatnak az új appal, ezt követően pedig az újonnan regisztrálóknak lesz erre lehetőségük.
Az új alkalmazás megjelenik a Google Play áruházban és az App Store-ban is. A Huawei felhasználói közül azok, akik hozzáférnek a Google Play áruházhoz, szintén használhatják majd az alkalmazást. Azoknak, akik korábban már telepítették telefonjukra a FUTÁR applikációt és automatikus frissítést állítottak be, nincs teendőjük, a BudapestGO app automatikusan frissül. A régi FUTÁR appot rövid időn belül végleg kivezeti a BKK.
(Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Juhász Gábor)