Olyan újítást vezet be a Lidl, amit csak a magyar vásárlók élvezhetnek
A magyar vásárlók igényeihez igazodva a Lidl mozgóboltot indít a kisebb településekre. A program pilot szakaszában 48 kistelepülésre látogat el a Lidl busz, így néhány órán át a kisebb települések lakói is tudnak helyben vásárolni.
Nagyszabású sajtóeseményt rendezett október 16-án a Lidl az ecseri központjában, amelyen a Pénzcentrum is jelen volt. Előzetesen annyit lehetett tudni, hogy a diszkontlánc egy formabontó megoldással kívánja javítani a vidéki élelmiszer-ellátottságot, és közelebb kerülni a kisebb településeken élő vásárlókhoz. Ennek eszköze az úgynevezett Lidl busz, amely első körben 48 magyar településre látogat el.
A Lidl buszos mozgóboltot indít a kisebb településekre
A Lidl buszjáratot indít a magyar vidékre – jelentette be a vállalat a sajtóeseményen. A program egyelőre őszi pilotként működik, amely során a mozgóbolt 48 településen áll meg néhány órára, lehetőséget adva a helyieknek a vásárlásra. Mint elhangzott,
ez a megoldás nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is egyedülálló, mivel más országokban a Lidlnek nincs hasonló mozgóboltja.
A rendezvényen kiemelték: a buszon minden termék ugyanannyiba kerül majd, mint az üzletekben. A mozgóbolt kínálatában több mint 80 termék szerepel, a kiszolgálást háromfős személyzet végzi. A kezdeményezés a legkisebb, mindössze száz lakosú településeket éppúgy érinti, mint az ezer fő körüli falvakat.
Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke hangsúlyozta: nem a mozgóboltosok helyét kívánják átvenni, hanem kiegészíteni szeretnék a kistelepüléseken élők vásárlási lehetőségeit, megkönnyítve a mindennapi élelmiszer-beszerzést.
Nem minden Lidl-újításnak örülnek a vásárlók
Amint arról korábban beszámoltunk, a Lidl új típusú bevásárlókocsi-kerekeket vezet be üzleteiben: az áruházlánc blokkoló mechanizmussal ellátott kerepeket alkalmaz, melyek adott távolság után automatikusan beállnak, hogy megelőzzék a kocsik eltulajdonítását vagy az áruk nélkül történő kivitelét az áruház területéről.
A cég azt hangsúlyozta, hogy nem az egész kocsit, hanem csak a kereket cserélik le, és a bevezetés még nem zajlott le minden üzletben.
A változtatás azonban nem aratott osztatlan sikert: vásárlók jelezték, hogy az új kerekekkel nehezebb tolni a kocsit, és néha váratlanul blokkolnak, ami kényelmetlenséget okozhat az áruházban.
A Lidl közleménye szerint azonban a rendszer célja az áruházi lopások visszaszorítása, miközben továbbra is fontos a vásárlók kényelme és biztonsága.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: HENDRIK SCHMIDT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)








