Magyar cég módszerét másolta le a világ legismertebb üdítőital gyártója
A hazai Hell energiaitalokat gyártó vállalkozás mesterséges intelligencia segítségével alkotott meg egy új ízt, a módszert most a Coca-Cola is lemásolta.
Bombaként robbant a hír júliusban, hogy a Hell elkészítette a világ első olyan energiaitalát, amit a mesterséges intelligencia kreált. Az MI-nek nemcsak az ital ízvilága köszönhető, de a termék elnevezése és a dobozának formatervezése is.
A Blikk cikke szerint a mesterséges intelligencia három ízvariációt alkotott, aztán egy New York-i vállalat technológiája segítségével digitalizálta, azaz meg is kóstolta mindhárom italát, majd prediktív intelligenciával, rengeteg adat és statisztika elemzése után választotta ki, melyik íz a befutó. Így született meg a valóban egyedülálló, frissítő, gyümölcsös íz, a Tutti-frutti Berry-blast.
Ez az első alkalom a világon, hogy a mesterséges intelligencia ilyen komplex termékfejlesztési folyamatot hajtott végre az energiaital-szektorban.
A szikszói cég és a mesterséges intelligencia koprodukciója nagy sikert aratott a vásárlók körében, és most a Coca-Cola is bejelentette, hogy – a Hell-hez hasonlóan – gépek segítségével alkotta meg az Y3000 fantázianevet viselő italát.
A cég szerint az Y3000-élményt emberi és mesterséges intelligencia ötvözésével alkotta annak megértése érdekében, hogyan képzelik el az emberek a jövőt többek között az érzelmek, a vágyak, a színek és az ízek segítségével. Ezt elegyítette a világ minden tájáról származó fogyasztói szempontokkal és a mesterséges intelligencia segítségével nyert insightokkal, hogy megalkossa az Y3000 nevű terméket.
(Kiemelt képünk illusztráció: Pexels.com)