Ha ezzel hívják fel, vigyázzon, a csalók könnyen kifoszthatják
Az internetes csalók újabban banki ügyintézőnek álcázzák magukat.
Korábban a 168.hu is beszámolt arról, hogy milyen módszerekkel próbálkoznak manapság a csalók. Senki sem lehet elég óvatos, mivel egyre többször adják ki magukat valamilyen szolgáltatónak vagy éppen szerelőnek. A legújabb trükkjük azonban az, hogy banki ügyintézőnek adják ki magukat, számolt be róla a Dívány.
Ezzel a trükkel próbálkoznak most a csalók
Újabb trükköt vetettek be az internetes csalók, banki ügyintézőnek álcázzák magukat, és a gyanútlan ügyfeleket arra próbálják rávenni, hogy megadják az SMS-ben kapott biztonsági kódjukat. A rendőrség komoly figyelmeztetést adott ki: a bank soha nem kér ilyen adatokat telefonon, aki pedig mégis megosztja ezeket, akár percek alatt elveszítheti a pénzét, számolt be róla a Police.hu.
Az elmúlt hetekben több bejelentés is érkezett a hatóságokhoz arról, hogy ismeretlenek a bank nevében hívták fel az ügyfeleket. A hívások során azt állították, hogy gyanús tranzakciót észleltek a számlán, és azonnali beavatkozásra van szükség. A csalók bizalmat építettek, sürgettek, majd „biztonsági azonosításra” hivatkozva kódot, jelszót vagy egy új alkalmazás telepítését kérték, ezzel valójában teljes hozzáférést szereztek az áldozatok számlájához.
A rendőrség hangsúlyozza, hogy a módszer különösen veszélyes, mivel a hívások meggyőzőek és professzionálisnak tűnnek. Sok esetben az elkövetők az ügyfél nevét is ismerik, sőt, a bank hivatalos telefonszámát is képesek meghamisítani. Aki nem szakítja meg időben a beszélgetést, és megadja az SMS-kódokat, több százezer forintot is elveszíthet.
A rendőrség szerint a legfontosabb, hogy soha ne adjunk meg telefonon egyszeri jelszót vagy kódot, és ne telepítsünk alkalmazást ismeretlen forrásból. Ha valaki a bank nevében hív, azonnal szakítsuk meg a hívást, és hívjuk vissza a pénzintézet hivatalos ügyfélszolgálatát, a számot mindig a bank hivatalos weboldalán ellenőrizzük. A hatóságok azt is javasolják, hogy az ügyfelek állítsanak be napi utalási limiteket és tranzakciós értesítéseket, így azonnal észlelhetik, ha illetéktelenül nyúlnak a számlához.
A csalók már fizetési felszólítás is küldenek
Korábban a 168.hu is beszámolt róla, hogy egyre több ember kap gyanús, sürgető hangvételű üzeneteket, amelyek fizetésre vagy adatmegadásra szólítják fel őket, figyelmeztet a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A csalók gyakran szolgáltatók, futárcégek vagy közműtársaságok nevében keresik meg az áldozatokat, és megtévesztő e-mailekkel, SMS-ekkel vagy telefonhívásokkal próbálnak pénzt vagy személyes adatokat kicsalni.
Az MNB szakértői szerint a jelenség különösen veszélyes, mert a hamis üzenetek sokszor teljesen hitelesnek tűnnek, logóval, hivatalos stílusban megfogalmazva, hibátlan nyelvezettel. A csalók módszerei egyre kifinomultabbak: nemcsak bankok, hanem népszerű szolgáltatók és online piacterek nevével is visszaélnek.
A leggyakoribb trükk, hogy az üzenet azonnali cselekvésre ösztönöz, például azt állítja, hogy lejárt egy számla, raktárban várakozik egy csomag, vagy eladott termék után járó pénz kifizetéséhez szükségesek banki adatok. Az ilyen üzenetekhez mellékelt linkek gyakran hamis weboldalakra vezetnek, amelyek célja az, hogy adatokat gyűjtsenek, vagy kártékony szoftvert telepítsenek az áldozat eszközére.
(Kiemelt kép: Pexels)









