Téligumi teszt 2025: most kiderül, mit érdemes választani
A 2025-ös ADAC téligumi teszt megerősítette: a spórolás gyakran túl nagy rizikót jelent. A tesztelt 31 modell közül 11 egyértelműen biztonsági kockázatot hordoz.
A Pénzcentrum beszámolója szerint az ADAC 225/40 R18 méretű abroncsokra fókuszálva készítette el a 2025-ös nagy téligumi tesztet, amely minden árkategóriát érintő mintákat vizsgált be.
Ezeket a téligumikat messzire kerülje el
A prémium szegmensben igazán meggyőző teljesítményt nyújtott a Goodyear UltraGrip Performance 3, amely összesített győztes lett. A Michelin, a Bridgestone és a Continental is erős pontszámokat értek el, bár a Hankook és a Continental kisebb hiányosságokkal szintén „jó” minősítést kapott.
Ezzel szemben a belépő kategóriában szereplő 11 modell meglehetősen gyenge eredményeket produkált. Ilyen például a Syron Everest 2, amely vizes úton oly mértékben csúszott, hogy amikor a Goodyear-os tesztautó már megállt, a Syronral szerelt még 46 km/h-val továbbhaladt.
A CST Medallion Winter WCP1, Petlas SnowMaster 2 Sport és a Nankang Winter Activa 4 havas környezetben bizonyult gyengének, és az Evergreen EW66 jeges fékezésnél nehezen állt meg.
A vizes úton történő fékezési teljesítmény különösen beszédes adat: a legjobb és legrosszabb gumi között több mint 15 méteres különbség volt 80 km/h-ról fékezve.
Az ADAC teszt üzenete világos: a legolcsóbb abroncs sokszor nem ér annyit, mint amennyit spórolunk rajta.
Még a belépő kategóriában is akadtak kivételek: a Matador MP93 Nordicca és a Momo W-20 North Pole “kielégítő” értékelést kaptak, de ez a minősítés is csak korlátozott használatra teszi őket elfogadhatóvá.
Így válassza ki a megfelelő téligumit
A teszt eredményei világosan rámutatnak: ha hosszú távra tervezünk, nem érdemes kizárólag az ár alapján dönteni. A prémium abroncsok kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtanak minden körülmény között, vagyis havas, jeges, vizes vagy száraz úton egyaránt.
A középkategóriás gumik nagy része „kielégítő” minősítést kapott, de nem mindegy, hogy milyen kompromisszumokat vállal az autós: egyes középkategóriás modellek jónak bizonyultak, míg mások esetében kedvezőtlen oldalirányú viselkedés vagy instabilitás figyelhető meg.
Ugyanakkor a „noname”, filléres kínai abroncsokkal való spórolás abból a szempontból nem bizonyult jó ötletnek, hogy ezeknél gyakran súlyos hiányosságok voltak a tapadásban, féktávolságban vagy havas/jeges viszonyok között.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Freepik)







