Téligumi teszt 2025: most kiderül, mit érdemes választani

A 2025-ös ADAC téligumi teszt megerősítette: a spórolás gyakran túl nagy rizikót jelent.  A tesztelt 31 modell közül 11 egyértelműen biztonsági kockázatot hordoz.

2025. szeptember 24., 15:33

Szerző:

A Pénzcentrum beszámolója szerint az ADAC 225/40 R18 méretű abroncsokra fókuszálva készítette el a 2025-ös nagy téligumi tesztet, amely minden árkategóriát érintő mintákat vizsgált be.

Ezeket a téligumikat messzire kerülje el

A prémium szegmensben igazán meggyőző teljesítményt nyújtott a Goodyear UltraGrip Performance 3, amely összesített győztes lett. A Michelin, a Bridgestone és a Continental is erős pontszámokat értek el, bár a Hankook és a Continental kisebb hiányosságokkal szintén „jó” minősítést kapott.

Ezzel szemben a belépő kategóriában szereplő 11 modell meglehetősen gyenge eredményeket produkált. Ilyen például a Syron Everest 2, amely vizes úton oly mértékben csúszott, hogy amikor a Goodyear-os tesztautó már megállt, a Syronral szerelt még 46 km/h-val továbbhaladt.

A CST Medallion Winter WCP1, Petlas SnowMaster 2 Sport és a Nankang Winter Activa 4 havas környezetben bizonyult gyengének, és az Evergreen EW66 jeges fékezésnél nehezen állt meg.

A vizes úton történő fékezési teljesítmény különösen beszédes adat: a legjobb és legrosszabb gumi között több mint 15 méteres különbség volt 80 km/h-ról fékezve.

Az ADAC teszt üzenete világos: a legolcsóbb abroncs sokszor nem ér annyit, mint amennyit spórolunk rajta.

Még a belépő kategóriában is akadtak kivételek: a Matador MP93 Nordicca és a Momo W-20 North Pole “kielégítő” értékelést kaptak, de ez a minősítés is csak korlátozott használatra teszi őket elfogadhatóvá.

Így válassza ki a megfelelő téligumit

A teszt eredményei világosan rámutatnak: ha hosszú távra tervezünk, nem érdemes kizárólag az ár alapján dönteni. A prémium abroncsok kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtanak minden körülmény között, vagyis havas, jeges, vizes vagy száraz úton egyaránt.

A középkategóriás gumik nagy része „kielégítő” minősítést kapott, de nem mindegy, hogy milyen kompromisszumokat vállal az autós: egyes középkategóriás modellek jónak bizonyultak, míg mások esetében kedvezőtlen oldalirányú viselkedés vagy instabilitás figyelhető meg.

Ugyanakkor a „noname”, filléres kínai abroncsokkal való spórolás abból a szempontból nem bizonyult jó ötletnek, hogy ezeknél gyakran súlyos hiányosságok voltak a tapadásban, féktávolságban vagy havas/jeges viszonyok között.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Freepik)