Ezeket az autós gyereküléseket jobb, ha nem használja, megbuktak a teszten
Az ADAC 2025-ös őszi gyermekülés-tesztjén két modell súlyos biztonsági hiányosságok miatt megbukott: frontális ütközéskor az ülések héjai leváltak az alsó szerkezetekről, ami komoly sérülésveszélyt jelenthet a gyermekek számára.
A vizsgálat szerint a Chipolino Olympus i-Size és a Reecle 360 ZA10 i-Size autós gyerekülések „elégtelen” minősítést kaptak, mivel a frontális ütközési próbák során a menetiránnyal szemben rögzített üléseknél az ülés héja levált az alsó szerkezetről – hívja fel a figyelmet a Pénzcentrum.
Veszélyes autós gyerekülések vannak forgalomban
Az ADAC (Német Autóklub) tesztje során az ülés és a gyermekeket szimuláló babák külön váltak, ami megmutatja, milyen óriási veszélyt jelent a gyerekekre ezeknek az üléseknek a használata. A teszt három beépítési módot vizsgált: menetiránnyal szembe rögzítés, valamint két menetirányú pozíció.
Érdekesség, hogy menetirányban való beépítésnél az ülések teljesítették a terhelést, csak a menetiránnyal szembeni pozíció okozott kritikus hibát. Mindkét modell jogilag engedélyezett 40–150 cm-es gyermekeknek, ám ezek a hibák arra intenek, ne használják tovább őket.
A vizsgálat eredményei szerint tehát a Chipolino Olympus i-Size és a Reecle 360 modellek nem teljesítették az ADAC biztonsági előírásait. A frontális ütközési tesztek során a gyermekeket szimuláló próbababák komoly veszélynek voltak kitéve, mivel a gyerekülések nem tudták megfelelően megtartani a terhelést.
A Német Autóklub ezért nyomatékosan arra kéri a szülőket, hogy ne használják a két típust, még akkor sem, ha azok hivatalosan engedélyezettek 40–150 centiméter testmagasságú gyermekek számára, és leginkább online forgalomban kaphatók.
A frontális ütközéseket a jelenlegi Euro NCAP szabványhoz hasonló intenzitású erőhatások mellett hajtották végre, így a próbák során az ülések nagyobb terhelést kaptak, mint az UN R129 szabvány által előírt engedélyezési tesztek során.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Freepik)








